Ascom styrker pasienthåndtering med integrasjon til ledende EPJ-systemer

Ascom, en ledende leverandør av IKT-løsninger til helsesektoren, kunngjør integrasjon med ledende EPJ-systemer (elektronisk pasientjournal). Hensikten er å gi pleiepersonale økt tilgang til helseinformasjon.. Ved å kombinere Ascom Unite Messaging Suite®-applikasjoner med tilgang til pasientbasert helseinformasjon, kan sykehusene bedre utnytte sine EPJ-systemer og forbedre arbeidsprosessene.

Sykehus over hele verden gjør store investeringer i EPJ-systemer for å forbedre pasienthåndteringen.. Når et EPJ-system tas i bruk, vil både sykehuset og de ansatte dra nytte av økt tilgang til pasientinformasjon. Å ha riktig informasjon på kritiske tidspunkter, gjør det mulig å ta raskere og mer korrekte beslutninger, og forbedre pleiemiljøet.

Ascom Unites integrasjon med EPJ-systemer støtter disse prosessforbedringene ved å øke hastigheten på informasjonsflyten. Denne integreringen benytter standardbaserte protokoller og bidrar til å skape et «tilkoblet» miljø for pleiepersonale. Det holder de ansatte mer informert, fremmer ansvarstildeling og forbedrer responstiden.

Claes Ödman, General Manager i Ascom Wireless Solutions sier: «Å skape en kobling mellom Ascom Unite og EPJ-systemer gir en raskt, pålitelig og effektiv løsning for sykehus som vil få mest mulig ut av sitt EPJ-system. Et 'tilkoblet' miljø er en viktig komponent for å forbedre pasienthåndteringen og arbeidsprosessene.»

For mer informasjon, besøk www.ascom.com/ws

OM ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) er en ledende leverandør av innovative kommunikasjonsløsninger for integrerte arbeidsprosesser for segmenter som sykehus, eldreomsorg, samt på andre områder der virksomhetskritisk kommunikasjon er viktig. Ca. 100 000 systemer er installert globalt. Selskapet tilbyr et bredt utvalg profesjonelle telefoni- og meldingssystemer, og genererer verdi for kundene ved å støtte og optimalisere deres virksomhetskritiske prosesser. Løsningene er basert på mobil, VoWiFi, IP-DECT, pasientsignal og personsøkerteknologi som integreres på en smart måte i eksisterende virksomhetssystemer. Selskapet har datterselskaper i 13 land, og 1200 ansatte over hele verden. Ascom Wireless Solutions ble etablert i 1955 og har hovedkontor i Göteborg. De er en del av Ascom Group, som er børsnotert i Sveits (ASCN:SIX).

Ascom Wireless Solutions
Magnus Lönnroth
VP, Global Product Line Unite Solutions
E-post: magnus.lonnroth@ascom.se