Ascom i Nord-Amerika passerer enda en milepæl med ny ordre på avansert kommunikasjonsløsning til sykehus

Ascom, som er en ledende leverandør av IKT-løsninger til helsesektoren, har inngått en stor kontrakt med levering av en helhetlig kommunikasjonsløsning til flere akuttsykehus. Verdien er på over én million USD. Ordren er et resultat av mer enn ett års partnersamarbeid, og erstatter løsningen til opprinnelig leverandør. Grunnlaget er en fornuftig strategi, gode kundereferanser, god relasjonsbygging og løsningsfokus.

Installasjonen er en kombinasjon av et avansert pasientsignalsystem, mobilitet og mellomvaren Ascom Unite. De mobile enhetene som inngår er Ascom Myco™ smarttelefon og Ascom i-62 WiFi telefoner. Ascom Myco er den første spesialbygde smartenheten for helsesektoren. Den sørger for rett informasjon til rett pleier og bidrar til å styrke pleie og pasientsikkerhet.

Løsningen er laget for å optimalisere arbeidsflyt og sikre at kritiske alarmer og anrop prioriteres riktig, samtidig som pasientinformasjon beskyttes. Løsningen omfatter nærmere 250 avanserte pasientsignalpaneler, samt EPJ-integrasjon og kompatibilitet med NCS og Philips pasientmonitorering. Ettersom kunden driver virksomhet på mange steder, gir det store muligheter for mersalg og vekst for Ascom.

«Passeringen av denne milepælen er spesielt viktig for virksomheten i Nord-Amerika fordi dette er en komplett løsning», sier Tim Whelehan, direktør i Ascom Nord-Amerika. «Med økt salgsfremdrift, er vi i stand til å utnytte relasjonene i det voksende nettverket av samarbeidspartnere og verdifulle forhandlere over hele regionen. Det gjør at utbredelsen av våre løsninger øker og styrker vår posisjon i helsesektoren. Sykehusene vil gjerne ha én leverandør, og Ascom er den eneste produsenten som tilbyr komplette, integrerte løsninger med pasientsignal, meldingshåndtering og trådløs kommunikasjon.»

Om Ascom

Ascom er en global løsningsleverandør med fokus på IKT og mobile arbeidsflytløsninger til helsesektoren. Ascoms visjon er å redusere informasjonsbrister for å skape best mulig beslutningsgrunnlag, uavhengig av tid og sted. Ascom leverer virksomhetskritiske sanntidsløsninger for mobile, ad hoc- og tidskritiske miljøer. Selskapets unike produkt- og løsningsportefølje og programvarearkitektur gjør det mulig å integrere mobile enheter, og skape løsninger som gir smidig, effektiv arbeidsflyt i helsesektoren, industrien, og innen sikkerhet og detaljhandel.

Ascoms hovedkvarter ligger i Baar i Sveits. Selskapet har datterselskaper i 15 land og ca. 1300 medarbeidere på verdensbasis. Ascoms (ASCN) er notert på SIX Swiss Exchange i Zürich. Les mer på www.ascom.no.

Ascom Wireless Solutions
Kontakt:
Chris Talbot, Vice President, Marketing & Business Development, Ascom North America,
telefon: +1-919-234-2465
E-post: chris.talbot@ascom.com

The Meet Group Announces Closing of Lovoo Acquisition19.10.2017 20:58Pressemelding

The Meet Group, Inc. (NASDAQ: MEET), a public market leader in the mobile meeting space, has completed its acquisition of Lovoo GmbH. The LOVOO app is the most downloaded dating app in Germany, Switzerland, and Austria combined. This press release features multimedia. View the full release here: http://www.businesswire.com/news/home/20171019006572/en/ The Meet Group anticipates this purchase will continue the momentum of its mission to meet the universal need for human connection through innovating, acquiring, and building the largest mobile portfolio of brands for meeting new people. The acquisition is expected to expand The Meet Group’s global footprint, increase the company’s scale and profitability, and diversify its business model by adding expertise in subscription and in-app purchasing. “LOVOO is our third strategic acquisition in the last 12 months, and

Edgewater Networks Announces SD-WAN Optimized for BroadSoft Platforms19.10.2017 20:00Pressemelding

Edgewater Networks, Inc., the market leader in Network Edge Orchestration, announces the upcoming availability of its SD-WAN offering targeted for Small to Medium Enterprises, a key market for service providers offering Unified Communications as a Service. Edgewater Networks’ SD-WAN solution is optimized for the BroadSoft BroadWorks® and BroadCloud® platforms and brings the benefits of this technology to the BroadSoft customer base. “As a new component of our Network Edge Orchestration platform, Edgewater Networks SD-WAN service allows BroadSoft customers to offer comprehensive end user service level agreements by ensuring that real-time communications are automatically routed to the best available Internet connection,” said Chris Kolstad, Edgewater Networks’ Vice President of Product Management. “Edgewater Networks’ SD-WAN offers a new revenue stream to service providers with a soluti

Business Wire Receives Type 2 SOC 2 Attestation Engagement Report Related to Security19.10.2017 19:20Pressemelding

Business Wire today announced that it has successfully completed a Type 2 SOC 2 examination of its BW Connect and HQ systems. This press release features multimedia. View the full release here: http://www.businesswire.com/news/home/20171019006400/en/ The attestation engagement report, conducted by the independent CPA firm Schellman & Company, LLC, confirms that Business Wire has met the standards established by the American Institute of Certified Public Accountants [AICPA] Trust Services Principles related to security. BW Connect is Business Wire’s proprietary web-based order-entry system; HQ provides web-hosting services for online newsrooms, and investor relations hubs for publicly-traded companies. The examination, conducted during the review period February 1, 2017 through July 31, 2017, focused on Business Wire adherence to the Trust Service Principle/Secu

Pharnext: First-Half 201719.10.2017 17:30Pressemelding