Ascom i Nord-Amerika passerer enda en milepæl med ny ordre på avansert kommunikasjonsløsning til sykehus

Ascom, som er en ledende leverandør av IKT-løsninger til helsesektoren, har inngått en stor kontrakt med levering av en helhetlig kommunikasjonsløsning til flere akuttsykehus. Verdien er på over én million USD. Ordren er et resultat av mer enn ett års partnersamarbeid, og erstatter løsningen til opprinnelig leverandør. Grunnlaget er en fornuftig strategi, gode kundereferanser, god relasjonsbygging og løsningsfokus.

Installasjonen er en kombinasjon av et avansert pasientsignalsystem, mobilitet og mellomvaren Ascom Unite. De mobile enhetene som inngår er Ascom Myco™ smarttelefon og Ascom i-62 WiFi telefoner. Ascom Myco er den første spesialbygde smartenheten for helsesektoren. Den sørger for rett informasjon til rett pleier og bidrar til å styrke pleie og pasientsikkerhet.

Løsningen er laget for å optimalisere arbeidsflyt og sikre at kritiske alarmer og anrop prioriteres riktig, samtidig som pasientinformasjon beskyttes. Løsningen omfatter nærmere 250 avanserte pasientsignalpaneler, samt EPJ-integrasjon og kompatibilitet med NCS og Philips pasientmonitorering. Ettersom kunden driver virksomhet på mange steder, gir det store muligheter for mersalg og vekst for Ascom.

«Passeringen av denne milepælen er spesielt viktig for virksomheten i Nord-Amerika fordi dette er en komplett løsning», sier Tim Whelehan, direktør i Ascom Nord-Amerika. «Med økt salgsfremdrift, er vi i stand til å utnytte relasjonene i det voksende nettverket av samarbeidspartnere og verdifulle forhandlere over hele regionen. Det gjør at utbredelsen av våre løsninger øker og styrker vår posisjon i helsesektoren. Sykehusene vil gjerne ha én leverandør, og Ascom er den eneste produsenten som tilbyr komplette, integrerte løsninger med pasientsignal, meldingshåndtering og trådløs kommunikasjon.»

Om Ascom

Ascom er en global løsningsleverandør med fokus på IKT og mobile arbeidsflytløsninger til helsesektoren. Ascoms visjon er å redusere informasjonsbrister for å skape best mulig beslutningsgrunnlag, uavhengig av tid og sted. Ascom leverer virksomhetskritiske sanntidsløsninger for mobile, ad hoc- og tidskritiske miljøer. Selskapets unike produkt- og løsningsportefølje og programvarearkitektur gjør det mulig å integrere mobile enheter, og skape løsninger som gir smidig, effektiv arbeidsflyt i helsesektoren, industrien, og innen sikkerhet og detaljhandel.

Ascoms hovedkvarter ligger i Baar i Sveits. Selskapet har datterselskaper i 15 land og ca. 1300 medarbeidere på verdensbasis. Ascoms (ASCN) er notert på SIX Swiss Exchange i Zürich. Les mer på www.ascom.no.

Ascom Wireless Solutions
Kontakt:
Chris Talbot, Vice President, Marketing & Business Development, Ascom North America,
telefon: +1-919-234-2465
E-post: chris.talbot@ascom.com

Upon Conclusion of the Fourth Annual Forum for Promoting Peace in Muslim Societies, Scholars and Intellectuals Visit the Louvre Abu Dhabi Museum15.12.2017 11:38Pressemelding

A high-level delegation of dignitaries, scholars and intellectuals participating in the fourth annual Forum for Promoting Peace in Muslim Societies, visited the Louvre Abu Dhabi museum. The delegation was headed by H.E Mustafa Ceric, former Grand Mufti of Bosnia; alongside Sheikh Mohammad Mukhtar Ould Imbala, Head of Mauritania’s Fatwa & Grievances Supreme Council; H.E Amar Mirghani Hussein, Sudanese Minister of (religious) Guidance and Endowments; and H.E Salho Jay, Imam of the Juma Masjid in South Africa. The Forum was held in Abu Dhabi from 11-13 December 2017, with the participation of more than 700 scholars, intellectuals and religious dignitaries from around the world. This press release features multimedia. View the full release here: http://www.businesswire.com/news/home/20171215005255/en/ Group Photo of the Scholars and Intellectuals during their visit to the L

Kennedy Wilson Acquires 124-Unit Northbank Apartments in Dublin, Ireland for €45 Million15.12.2017 11:00Pressemelding

Global real estate investment company Kennedy Wilson (NYSE: KW) announces that it has acquired Northbank Apartments, a wholly-owned 124-unit apartment community in Dublin’s North Docks, for €45 million from Jarmar Properties Limited (In Receivership) acting through David Carson of Deloitte as Statutory Receiver, the lender being the National Asset Management Agency (“NAMA”). Situated in Dublin’s North Docks, Northbank is located just 50 meters from Kennedy Wilson’s existing 84-unit Liffey Trust apartments. The two buildings benefit from great transport links as the LUAS Red line is immediately adjacent connecting to Dublin’s city centre and main train stations in five minutes. “The successful acquisition of Northbank in such close proximity to our Liffey Trust asset allows us to leverage our existing presence and implement our value-add asset management strategy, including a

AML BitCoin Enters Phase II of ICO15.12.2017 09:00Pressemelding

NAC Foundation, LLC announces today that the initial coin offering for the AML BitCoin – the world’s only patent-pending compliant digital currency – has been extended for another month to accommodate a torrent of last minute, new coin purchasers and the demands of thousands of current owners of the coin, who have had difficulty navigating the process of establishing the specialized wallet required to hold the innovative digital currency. This second phase of the AML BitCoin initial coin offering will see an increase in the price of the coin, from US $1.00 to US $1.25. The company has already been contacted by prospective purchasers in the slightly higher priced Phase II, and anticipates a further price increase to US $1.50 within a week or two. HitBTC, one of the world’s largest and most active digital currency exchanges, was prepared to list the AML BitCoin for trading on

Joensuu City Challenge – International Competition for Innovative SMEs Opened15.12.2017 08:24Pressemelding