ReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppen

Årsresultat Reitan Convenience

Reitan Convenience leverte en omsetning i 2018 på 16,1 milliarder kroner, et driftsresultat før avskrivinger (EBITDA) på 783 millioner kroner og et driftsresultat på 409 millioner kroner. administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

Administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

- Våre kjøpmenn gjør en fantastisk innsats med å betjene 400 millioner kunder i våre 2 200 butikker. Vi fortsetter arbeidet med å omstille butikkene våre fra tradisjonell kiosk til moderne convenience med et rikholdig utvalg av mat- og drikke, inkludert sunnere alternativer, i alle land. I 2018 åpnet vi 50 nye butikker, spesielt designet for å møte kundenes utfordringer og forventninger, sier administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

Reitan Convenience har en sterk markedsposisjon i syv land, med 125 års erfaring og kjente konsepter som Narvesen, Pressbyrån, 7-Eleven og R-kiosk. Reitan Convenience har planer om videre vekst, og i 2018 kjøpte selskapet kjeden Caffeine, en kaffekjede med 60 utsalgssteder i Litauen, Estland og Latvia. Driften ble overtatt i februar i år.

- Vi er godt posisjonert i alle våre syv markeder og ønsker fortsatt vekst, sier Sangnes.

I 2019 vil selskapet også fortsette å rulle ut den nye energistasjonkjeden YX 7-Eleven.

-  YX vil være selskapets drivstoffpartner på bensinstasjoner i Norge. Vi ser frem til dette samarbeidet og til å utvide stasjonsnettet for kundene, avslutter Sangnes.

Administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Håkon Bleken utstillingsåpning Britannia Hotel torsdag 13 juni kl. 18.30.11.6.2019 15:34:15 CESTPressemelding

Håkon Bleken er første kunstner ut i Britannia Hotel sitt nye kunstprogram i en storslått utstilling produsert av Dora3 og kuratert av Stein Slettebak Wangen. I en alder av 90 år er Bleken fortsatt like produktiv i sine tre atelierer og høster kanskje større anerkjennelse enn noensinne for sin kunst. En stor del av bildene har frem til nå vært i kunstnerens eie selv om de tidligste ble produsert for nærmere 50 år siden. Jeg vil at dette skal bli den fineste utstillingen min, sier Bleken i boken som utgis i forbindelse med Britannia-utstillingen. Han mener Odd Reitan og hotellet fortjener en slik hilsen etter restaureringen. Samtidig vil han vise topparbeider fra hele sitt kunstnerskap i hjembyen i anledning at han fylte 90 år i januar.

Stabil vekst for Reitangruppen13.5.2019 10:00:26 CESTPressemelding

Reitangruppen omsatte i 2018 for NOK 95 mrd. inkludert franchisetakers omsetning. Økningen på NOK 6 mrd. tilsvarer en vekst på 6,6% mot året før. Med et utgangspunkt i Midt-Norge har Reitangruppen blitt en internasjonal aktør med virksomhet i syv land. Mer enn 40% av omsetningen skjer utenfor Norge, og aldri før har så mange kunder funnet veien til Reitangruppens utsalgssteder i Norden og Baltikum. Kontantstrøm fra drift (EBITDA) ble NOK 4,7 mrd. og driftsresultatet ble NOK 3,3 mrd.