ReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppen

Årsresultat Reitan Convenience

Reitan Convenience leverte en omsetning i 2018 på 16,1 milliarder kroner, et driftsresultat før avskrivinger (EBITDA) på 783 millioner kroner og et driftsresultat på 409 millioner kroner. administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

Administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

- Våre kjøpmenn gjør en fantastisk innsats med å betjene 400 millioner kunder i våre 2 200 butikker. Vi fortsetter arbeidet med å omstille butikkene våre fra tradisjonell kiosk til moderne convenience med et rikholdig utvalg av mat- og drikke, inkludert sunnere alternativer, i alle land. I 2018 åpnet vi 50 nye butikker, spesielt designet for å møte kundenes utfordringer og forventninger, sier administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

Reitan Convenience har en sterk markedsposisjon i syv land, med 125 års erfaring og kjente konsepter som Narvesen, Pressbyrån, 7-Eleven og R-kiosk. Reitan Convenience har planer om videre vekst, og i 2018 kjøpte selskapet kjeden Caffeine, en kaffekjede med 60 utsalgssteder i Litauen, Estland og Latvia. Driften ble overtatt i februar i år.

- Vi er godt posisjonert i alle våre syv markeder og ønsker fortsatt vekst, sier Sangnes.

I 2019 vil selskapet også fortsette å rulle ut den nye energistasjonkjeden YX 7-Eleven.

-  YX vil være selskapets drivstoffpartner på bensinstasjoner i Norge. Vi ser frem til dette samarbeidet og til å utvide stasjonsnettet for kundene, avslutter Sangnes.

Administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Sterk innsats gir gode resultater for REMA 1000 i 20184.4.2019 08:00:00 CESTPressemelding

- 2018 har vært året der vi klatrer på mange måter. Vi vokser mest av dagligvarekjedene, noe som er et resultat av hardt arbeid og en enorm laginnsats fra alle i REMA 1000. Det er vi veldig stolte av, sier administrerende direktør i REMA 1000 AS, Ole Robert Reitan. I 2018 var den totale butikkomsetningen på nesten 62 milliarder kroner i Norge og Danmark. Markedsandelen i Norge gikk opp til 23,7 prosent og andel i Danmark klatret til 14,4 prosent. - De gode resultatene skyldes innsatsen til et fantastisk sterkt lag av franchisetagere og franchisegiver. Sammen skaper vi store verdier for både lokalsamfunn, kjøpmenn og familier over hele Norge og Danmark, sier Reitan. Det enkle er ofte det beste – REMA 1000 sitt eget slagord og leveregel – viser seg igjen å være det beste. 2018 ble året der vi gikk tilbake til det vi alltid har vært og mest kjent for. Nemlig «Bare lave priser» og «Det enkle er ofte det beste». Det har vist seg å være både morsomt og lønnsomt i året som gikk. - Det forplik

E C Dahls Eiendom bygger vinnerkultur innenfor kunstig intelligens26.2.2019 22:00:59 CETPressemelding

AI Village vil fasilitere scale-up virksomhetene og utviklingsmiljøene med veldig fleksible arealkontrakter og fasiliteter, samt sørge for god kontakt med kompetansemiljøer, investormiljøer og potensielle kunder og samarbeidspartnere Vårt mål er at bedriftene i AI Village skal være bedre rustet for vekst enn de utenfor miljøet. Vi søker også etter andre Scale-up bedrifter som vi kan bygge et miljø rundt.