Årsresultat for 2015

2.9.2016 17:00 | Stiansen Eiendom

Eiendomsselskapet Stiansen Eiendom AS har lagt frem årsresultatet for 2015. Selskapets resultat etter skatt var 15,5 millioner kroner, mot negative 3,5 millioner kroner i 2014.

- Fjoråret bød ikke på noen store overraskelser. Vi har en stabil drift, sier Terje Pedersen, daglig leder i Stiansen Eiendom.

Stiansen Eiendoms driftsinntekter var på 58,5 millioner kroner, mot 52,5 millioner kroner i 2014. Driftsresultatet ble på 24,6 millioner kroner, mot negative 1,4 millioner kroner i 2014. Resultat etter skatt endte på 15,5 millioner kroner, mot negative 3,5 millioner kroner i 2014.

Selskapets gjeld til kredittinstitusjoner økte med 33 millioner fra 117 millioner kroner i 2014 til 150 millioner kroner i 2015. Selskapet har samtidig konvertert kortsiktig gjeld til langsiktig gjeld. Den samlede gjeldsbelastningen skyldes økte investeringer i, og fordringer til, datterselskaper.

Det har også blitt utbetalt utbytte på 2 millioner kroner til dyrestiftelsen Dag S. Stiansens Stiftelse. Stiftelsen ble grunnlagt av Dag S. Stiansen i 2013 og har som formål å ivareta dyrs interesser.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Terje Pedersen, daglig leder i Stiansen Eiendom
E-post: terje.pedersen@stiansen-eiendom.no

Om Stiansen Eiendom
Stiansen Eiendom er et eiendomsselskap som driver med utleie og forvaltning av leiligheter, parkering og næringseiendom i Oslo-området. Selskapet eies av Dag S. Stiansen, og består i dag av følgende selskaper: Stiansen Eiendom AS, Dag S. Stiansen gårder, Pilestredet 73 AS, Vollebekkveien 2a AS, Bogstadveien 44b AS, Ole Robert Holter AS og Tailormade Horses ApS. Stiansen Eiendom ble etablert av entreprenør Nils S. Stiansen tilbake i 1936.

Om Stiansen Eiendom

Stiansen Eiendom
Hoffsveien 30

Følg saker fra Stiansen Eiendom

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Stiansen Eiendom på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Stiansen Eiendom