Årsrapport Olav Thon Eiendomsselskap

Olav Thon Eiendomsselskap hadde et solid resultat også i 2014, preget av vekst i leieinntektene og stabile finanskostnader.

Hovedpunktene i konsernets årsregnskap er som følger:

• Brutto leieinntekter utgjorde 2.092 millioner kroner (1.922) og netto leieinntekter var 1.883 millioner kroner (1.759).
  • Verdiendringer av investeringseiendommer og finansielle instrumenter (inkl. felleskontrollerte og tilknyttede selskap) utgjorde til sammen 281 millioner kroner (957).
  • Resultat før skatter utgjorde 1.562 millioner kroner (2.085).
  • Kontantstrøm fra driften utgjorde 1.038 millioner kroner (924).
  • I 2014 økte egenkapital pr. aksje med 8 % til 131 kroner (122) og egen­kapitalandelen var ved årsskiftet 36 % (39).
  • Ved årsskiftet var konsernets likviditetsreserve 3.941 millioner kroner (4.042).