Års- og bærekraftrapportene er klare

Agder Energi har publisert årsrapport og bærekraftrapport for 2018.
Illustrasjonsfoto: Agder Energis hovedkontor i Kristiansand

Årsrapporten viser en oversikt over den økonomiske utviklingen i konsernet, regnskap og noter. Den inneholder også styrets årsberetning og konsernsjefens perspektiver på teknologiutvikling og kraftbransjens utvikling fremover.

Årsrapporten inneholder også en beskrivelse av hvordan eierstyring og selskapsledelse utøves i konsernet, samt en beskrivelse av virksomheten og en oversikt over de viktigste hendelsene i 2018.

Samfunnsansvar og bærekraftrapport
Konsernets samfunnsansvar er en viktig del av årsrapporten. I samfunnsansvarsdelen beskrives blant annet konsernmålene for samfunnsansvar. Samfunns- og verdiskapingsregnskapet viser årets verdiskaping i konsernet og hvordan denne er fordelt på interessegruppene ansatte, långivere, det oftentlige, eiere og selskapet selv.

Agder Energi rapporterer årlig om sitt arbeid med bærekraft i henhold til rapporteringsstandarden Det globale rapporteringsinitiativet (GRI Standards). Samfunnsansvarsdelen i årsrapporten inneholder overordnet informasjon på konsernnivå, mens mer utdypende informasjon på selskapsnivå presenteres i bærekraftrapporten.

Hvor finner du rapportene?
Begge rapportene er lagt ut på ae.no, og kan lastes ned som pdf-filer:

Agder Energi årsrapport 2018

Agder Energi bærekraftrapport 2018

Illustrasjonsfoto: Agder Energis hovedkontor i Kristiansand

Agder Energi leverer ren energi for at samfunnet skal fungere, nå og for fremtiden.. Konsernets virksomhet omfatter produksjon, distribusjon og salg av fornybar energi, samt energitilknyttede tjenester. Vår visjon er å være et ledende norsk konsern innen fornybar energi.

Følg pressemeldinger fra Agder Energi

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Agder Energi på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Agder Energi