Arrangerer tur til Glashütte Lamberts

Glass og Fasadeforeningen vet å verdsette sin faglige historie. Dette året feirer foreningen sitt 100 års jubileum. For å markere avslutningen på jubileet inviterer GF og Expertreiser til faglig og sosial sammenkomst hos Glashütte Lamberts i Waldsassen.
Nå kan du få oppleve Glashütte Lamberts. Foto: Lamberts

– Hele bransjens identitet er forankret i vår faglige stolthet og glassfagets historie. Vi synes derfor det passer å avslutte årets jubileum, og starten på våre neste 100 år, med en historisk reise til Tsjekkia og Tyskland i slutten av februar, sier prosjektleder Per Henning Graff.
Det nærmeste man kommer glassfagets opprinnelse er hos Glashütte Lamberts i Waldsassen. Det tyske glassverkets virksomhet er trygt forankret i glassmesternes historie. Siden 1906 har Glashütte Lamberts munnblåst glass blant annet til bruk som vindusglass, farget glass, ekte antikke glass, restaureringsglass og isolerglass.
– Deltakerne får oppleve produksjon og tradisjon i glassverket. I tillegg vil vi spise middag i selve glassverket i Waldshassen, sier Graff.
Waldshassen ligger nær den Tsjekkiske grensen. Turoperatøren har derfor lagt opp til en sosial del som inkluderer omvisning i Urquels bryggeri i Plzen og en rundtur i Praha. Hovedstaden i Tsjekkia blir også ankomst- og avreiseby for turen.
Her finner du mer informasjon om turen.

Nå kan du få oppleve Glashütte Lamberts. Foto: Lamberts