Arrangerer fagmesse

4.5.2016 09:00 | Glass og Fasadeforeningen

For tredje år på rad arrangeres en Fagmesse Bygg i vest. 26. mai går 11 produktleverandører innenfor bygg sammen for å skape et bransjefellesskap der lokale arkitekter, rådgivere, entreprenører og byggherrer får en samlet og faglig oppdatering fra markedet.

I 2014 og 2015 ble messen arrangert i Bergen. Denne gang arrangeres mesen i lokalene til Senab Eikeland i Stavanger. Alle de 11 leverandørene stiller med messestand, i tillegg til at det holdes presentasjoner og foredrag gjennom hele dagen.

Høydepunktet er arkitekt Martin Brunner fra Snøhetta Works, som blant annet har jobbet på prosjekter som Tverrfjellhytta på Hjerkinn og Kunst- og designhøyskolen i Bergen.

– Rogaland er et marked i endring. Vi ønsker å samle aktører innenfor bygg nettopp i dette lokalsamfunnet, for å skape rom for utveksling av tanker og ideer. Samtidig gir vi den besøkende nye impulser gjennom presentasjoner av våre produkter. Fellesskap inspirerer og skaper motivasjon, noe vi ønsker å bidra med, denne gang i Rogaland.

«Fagdagen» 35 år: Riktig bruk av glass gir god livskvalitet22.8.2017 07:56Pressemelding

Kunnskap og kompetanse blir viktigere og viktigere som konkurransemiddel. Glass- og fasadebransjens interesseorganisasjon tilbyr derfor et bredt seminar-, kurs- og utdanningsprogram. 18. og 19. oktober inviterer foreningen til sitt hittil største arrangement. – «Uten glass dør vi», sier vi med en tabloid vinkling. Faktum er uansett at tilgang til daglys, ut- og innsyn er avgjørende for vår livskvalitet, trygghet og sikkerhet. På de to arrangementene «Fagdagen 2017» og «Glassarkitektur 2017» får deltakerne et godt innblikk i hva våre materialer representerer, sier direktør Bjørn Glenn Hansen.