Arne H. Krumsvik blir ny rektor på Høyskolen Kristiania

Styret ved Høyskolen Kristiania har tilsatt professor Arne H. Krumsvik som ny rektor fra 1. august 2018. – Å få være med å lage Norges første arbeidslivsuniversitet takker man ikke nei til, sier den påtroppende rektoren.

Krumsvik kommer fra stillingen som instituttleder ved Institutt for medier og kommunikasjon ved Universitet i Oslo, i tillegg til en professor II-stilling ved Westerdals Oslo ACT. Han har også lang fartstid som leder i næringslivet, blant annet som nettsjef i både VG og Dagbladet, og sjefsredaktør i kanal 24, Romerikes Blad og Scandinavia Online. Nå ser han frem til nye arbeidsoppgaver ved Høyskolen Kristiania.

– Jeg gleder meg til å bli kjent med ansatte, studenter og samarbeidspartnere i Høyskolen Kristiania. Høyskolen har en lang historie, og det skal bli spennende å være med og prege framtiden, sier påtroppende rektor Krumsvik.

Krumsvik tiltrer som rektor 1. august 2018, samme dag som Høyskolen Kristiania og Westerdals Oslo ACT vil være en fullt sammenslått høyskole. Ambisjonen er å bli Norges første arbeidslivsuniversitet, en oppgave Krumsvik tar fatt på med stor iver.

– Jeg vil jobbe aktivt med realiseringen av universitetsplanene fra første dag. Det betyr at vi må styrke oss akademisk, samtidig som vi fortsetter å gi studentene en relevant utdanning som gjør dem attraktive på arbeidsmarkedet, forteller Krumsvik.

Styreleder ved Høyskolen Kristiania, Peter Wesenberg, er godt fornøyd med valget.

– Styret har vært opptatt av å finne en rektor som kan være med på å løfte Høyskolen Kristiania og nå de ambisjonene vi har satt oss om å bli et arbeidslivsuniversitet med vekt på både akademisk tyngde og det praksisnære. Krumsvik har en spennende bakgrunn som kombinerer akademia med det praktiske, og styret mener at han er rett person for jobben, avslutter Wesenberg.

Kontakter

Siri Østli Jakobsen, kommunikasjonsrådgiver Høyskolen Kristiania. Tlf. 901 12 515, e-post siri.jakobsen@kristiania.no

Arne H. Krumsvik, tlf. 915 86 575. E-post arne.krumsvik@media.uio.no.

Peter Wesenberg, tlf. 905 23 970. E-post peter.wesenberg@nokas.com

Om Høyskolen Kristiania

Høyskolen Kristiania
Prinsens gate 7-9

22 59 60 00http://www.kristiania.no

Høyskolen Kristiania er en ideell utdanningsstiftelse med 103 års historie med formål om å drive undervisning, formidling og forskning. Gjennom disse årene har høyskolen utdannet over tre millioner mennesker.

Sammen med Westerdals Oslo ACT vil den nye høyskolen ha 10 000 studenter, 460 ansatte, 700 millioner i omsetning og et spennende utdanningstilbud. Vi er en akkreditert høyskole med solid økonomi der alt overskudd går tilbake til høyskolen og blir investert til det beste for studentene.

Høyskolen Kristiania har studiesteder i Oslo, Bergen og Trondheim.

Følg pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Høyskolen Kristiania på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania