Arne er Kjøpmann for Norges beste REMA 1000-butikk

Årets butikk 2016 er kåret og det ble REMA 1000 Rock City. Kjøpmannen blir omtalt som en rollemodell som stiller skyhøye krav til seg selv.

Odd Reitan, Jan Frode Johansen, og Ole Robert Reitan delte ut prisen Årets Butikk 2016 til Kjøpmann Arne Tungseth på REMA 1000 Rock City. Foto: Kilian Munch.

Det var en ekstatisk Kjøpmann Arne Tungseth som mottok den største hedersbetegnelsen en REMA 1000-Kjøpmann kan motta under matvarekjedens riksmøte i helgen.

- Dette har jeg jobbet for i mange år utbryter, sier Arne.

Dette er fjerde gang butikken hans er kåret til årets butikk i Midt-Norge, og har vært nominert til å bli Årets Butikk i hele REMA 1000.

- Dette er så deilig. Jeg vil takke alle mine kunder og ikke minst fantastiske medarbeidere og familie. Uten dere hadde ikke dette vært mulig, sier Arne.

Familien Tungseth har drevet butikk i 47 år, og Arne har vokst opp på butikkgulvet. REMA 1000 Rock City åpnet han i 2007. Hele familien er involvert i butikkdriften og utmerker seg ikke bare ved å drive god butikk, men også i hvordan de tar vare på sine medmennesker og ivrer etter å bidra for å gjøre REMA 1000 bedre.

- Tungseth-familien med Arne i spissen har kjøpmannskap i blodet og leverer knallgode butikkresultater. Dette kombinert med gode verdier og stor omsorg for både kunder, kolleger og med-kjøpmenn gjør at vi ikke kan få hyllet butikken nok, sier Ole Robert Reitan, administrerende direktør REMA 1000.

REMA 1000 Rock City ligger på Namsos og er en av butikkene i kjeden med høyest omsetning.

FAKTA:
På det årlige riksmøte samles alle REMA 1000 Kjøpmenn sammen med støtteapparat for å dele informasjon og hente inspirasjon til året som kommer. I år avholdes riksmøtet i Stavanger. Høydepunktet under den store samlingen er kåringen av årets butikk.

Tidligere vinnere årets butikk (tre siste årene):

Knut Tveter 2013 REMA 1000 Eikli

Johnny Karlsen 2014 REMA 1000 Signaturgården

Bente Egell-Johnsen 2015 REMA 1000 Stathelle

Jan Frode Johansen, Odd Reitan og Ole Robert Reitan delte ut prisen Årets Butikk 2016 til Kjøpmann Arne Tungseth på REMA 1000 Rock City. Foto: Jacob Noodt, eventograf.
Arne blir hyllet av sine Kjøpmennskolleger under prisutdelingen. Foto: Kilian Munch.