ARIA signerer med Sony Music Norway og slipper "Cheer Me Up" 20. mai!

ARIA (Aria Ilayha Bjørgen) født i Haugesund 18. november 1999 er en norsk låtskriver og sanger med kreolske og walisiske aner. Hun skriver både tekst og melodi, og er ikke redd for å gå egne veier. Aria leverer en spennende blanding av jazz og soul-inspirert popmusikk med en moderne produksjon. 20. mai slippes debutsingelen "Cheer Me Up"!

ARIA skrev sin første låt allerede som 8-åring da hun deltok i en sangkonkurranse på skolen. Det ga mersmak, og hun fortsatte å perfeksjonere kunsten. Hun finner stor glede i å skrive, og istedenfor å skrive dagbok som mange andre 16 år gamle jenter skriver hun låter. ARIA sier selv at hun ”må” skrive musikk, og hun opplever ofte å få nye melodier på hjernen. Motivasjonen bak musikken til ARIA er hverdagslige ting, ofte en samtale eller at hun leser om noe som hun må skrive en historie om. ARIA liker best å skrive når hun sitter helt alene i et rom, bare hun og et piano.

ARIA har alltid elsket å stå på scenen og spilte sin første konsert som 13-åring da hun varmet opp for Kindred Fever på Hemmningstad Kultursenter. Etter å ha spilt konserter i lokalsamfunnet i Haugesund har hun opparbeidet seg et rykte for å være den ”neste store” fra Haugesund etter artister som Susanne Sundfør og Lido. ARIA blir inspirert av mange og spesielt Adele, Amy Winehouse og Sia er forbilder som låtskrivere.

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald