Ari: - Verden trenger mer glede, ikke mer dritt

Med glimt i øyet leter Ari Behn etter nordmenn som ønsker hjelp til å mestre hverdagsutfordringer. - Verden trenger mer glede, ikke mer dritt, sier forfatteren.

SKAL SPRE GLEDE: Forfatter Ari Behn og Michel Sterk i Folkeautomaten samarbeider om å finne norske folkehelter.
Ari jakter på Folkehelten
Videokanal

- Noen vil alltid kritisere. Selv mener jeg det er viktigere enn noen gang å bidra til positivitet og ikke ta seg selv så høytidelig. Vi trenger mer glede i verden, ikke mer dritt, sier Ari Behn.

Sammen med Folkeautomaten, drar forfatteren nå i gang jakten på Folkehelten. En humoristisk nettkampanje der nordmenn kan nominere seg selv - eller andre - som trenger hjelp med å overvinne en utfordring i dagliglivet.

- Jeg er en enkel kar fra Moss som alltid har utfordret janteloven og tatt noen store sjanser i livet. Det har ikke alltid endt med jackpot, men jeg slutter aldri å heie på folkeheltene som tar hverdagsutfordingene på strak arm, forklarer Ari.

Trenger du et puff i rumpa for å snakke med pene jenta på bussen? Eller få selvtillit nok til å holde tale i familieselskapet? Kanskje har du skrevet sanger hele livet, men ikke turt å synge dem for noen? Da kan du betro deg på www.folkehelten.com eller via Folkeheltens Facebook-side - og kanskje få Ari på døra.

- Frem mot påske plukker vi ut de beste forslagene og forsøker hjelpe disse folkeheltene over dørstokkmila, lover Behn.

Han er forberedt på at samarbeidet med spillselskapet Folkeautomaten kan oppfattes kontroversielt, men synes det viktigste er å kunne spre folkelig glede og humør.

- Det må være opp til hver enkelt hva man synes om gambling, men Norge har helt siden opprettelsen av Norsk Tipping i 1946 sagt klart ja til at spill er en vare vi som land ønsker å ha. Det er også godt kjent at oljefondet har investert tung i utenlandske spillselskap, så det blir litt merkelig å kritisere privatpersoner for å samarbeide med samme bransje. Jeg kan ikke styre hva folk lar seg provosere av, derfor prøver jeg heller å skape noen smil i stedet. Det er jo det Folkehelten dreier seg om.

Hos Folkeautomaten er man godt fornøyd med Ari-samarbeidet.

- Ari er kanskje den største representanten for det å utfordre janteloven og ta sjanser. Som alle andre har heller ikke Ari alltid lykkes – det har jo hele Norge fått med seg - men han har alltid beholdt glimt i øyet og aldri vært redd for å gjøre det uventede. Ari er lite selvhøytidelig og synes Folkehelten er en flott måte å spre litt enkel glede på. Han ble raskt begeistret over aktiviteten da vi begynte å snakke om samarbeid, og vi synes han er suveren representant for det folkelige og uredde, sier talsmann for Folkeautomaten i Norge, Michel Sterk.

Bilder

Last ned bilde
LIKE BLID: - Noen vil alltid kritisere. Selv mener jeg det er viktigere enn noen gang å bidra til positivitet, sier Ari Behn.
Last ned bilde

Om Folkeautomaten

Folkeautomaten
Forth Mansions, Ground Floor & 1st Floor Ta’ Xbiex Sea Front, Ta’ Xbiex,
XBX 1027 Malta

Folkeautomaten er spilltilbyder i ComeOn!-gruppen som er spesielt tilrettelagt for nordmenn. Derfor opplever du at hele siden er på norsk, vi svarer deg på norsk og har norske kampanjer med ekstra gode tilbud.

Hos Folkeautomaten skal underholdning og spenning være i sentrum, og vi er her for å gi deg denne spenningen på en trygg og rettferdig måte. Strenge lisens reguleringer, trygge bankforbindelser og markedets beste spillleverandører er med på å sikre at du som kunde blir godt tatt vare på.

Følg saker fra Folkeautomaten

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Folkeautomaten på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.