«Århundrets stemme» hyller 50-tallet

TV 2 ønsker pressen velkommen til livesending av «Århundrets stemme» lørdag 24. mars.

Hvem mestrer 100 år med hits? Det er den store utfordringen i vårens nysatsning på TV 2, «Århundrets stemme».

«Århundrets stemme» er en sangkonkurranse hvor ti kjente artister skal konkurrere mot hverandre på direkten. Hver lørdag står musikk fra nye tiår på plakaten, og det er tv-seerne som bestemmer hvem av artistene som får bli med videre - til slutt står det igjen en vinner.

Førstkommende lørdag er det 50-tallet som står i fokus, og artisten med færrest stemmer må forlate konkurransen. Forrige lørdag var det Guri Schanke som måtte forlate konkurransen.

Sted: Nydalen Studio, Gullhaugtorg 3, Oslo.

Dato: Lørdag 24. mars

Tid: Oppmøte kl 19.30.

Sendingen starter kl 20.00 og varer til ca. kl 22.40, avbrutt av nyheter, sport og været på TV 2.

Fotografer får plass i salen. Journalister sitter på presserommet. Det blir tilgang til å gjøre intervjuer og ta bilder av artistene i nyhetspausen fra ca. kl. 21.00, samt etter sending.

Pressebilder fra direktesendingen legges fortløpende ut på TV 2s Flickrkonto: https://www.flickr.com/photos/tv2norge/

Dette er låtene artistene skal synge fra 50-tallet:

Marianne Sveen: «Sugarfoot Rag» (Hank Garland/Vaughn Horton)

Frida Ånnevik: «Kjæm du i kveld» (Alf Prøysen)

Daniel Owen: «Fly Me To The Moon» (Bart Howard)

Øyvind «ELG» Elgenes: «Folsom Prison Blues» (Johnny Cash)

Jannike Kruse: «Jailhouse Rock» (Jerry Leiber/Mike Stoller)

Eirik Søfteland: «I Put A Spell On You» (Jay Hawkins/Herb Slotkin)

William Hut: «The Wonder Of You» (Baker Knight)

Chris Medina: «Shout» (R. Isley, R. Isley & O.Isley Jr.)

Programleder er Guri Solberg. Musikalske eksperter er Bertine Zetliz og Ivar Dyrhaug.

Vennligst meld fra hvem som kommer fra din redaksjon innen fredag 23. mars kl 15.00 til TV 2s pressekontakt Anne Martha Leidland: aml@tv2.no -  mobil: 47645065