Årets vinner av Deloitte Rising Star Hordaland er Disruptive Technologies

Deloitte har tildelt Disruptive Technologies årets «Rising Star» i Hordaland. Juryen begrunner valget med bedriftens potensial, dedikasjon og ikke minst potensialet innenfor flere industrier.

Sensorteknologi med globalt potensial

Årets rising star tildeles en bedrift som har utviklet en eksepsjonell sensorteknologi, men en unik batterikapasitet. Disruptive Technologies egne «mini-sensorer» samler inn store datamengder for sine kunder, som gjør det enklere og mer effektivt å overvåke produkter og applikasjoner i ulike bransjer og industrier. Sensorene er designet med sikkerhet innebygget fra starten, for å minimere risikoen for cyber-kriminalitet.

Sensorteknologi har et enormt og globalt potensial, innenfor flere industrier. Disruptive Technologies er dessuten på vei inn i en ny vekstfase, de har anskaffet ny CEO og bedriften verdsettes i siste emisjon til nesten en milliard kroner.

Juryens begrunnelse

Deloitte og juryen legger vekt på at selskapet har klart å gjennomføre grunnarbeidet og bygget opp en kommersiell plattform for å lykkes med sine sensorer. Selskapet har klart å samle de beste hodene til å utvikle produktet, som understreker hvor viktig rett kompetanse er for å lykkes. Gründerne har lykkes før, og vet derfor hvilken dedikasjon, tålmodighet og entusiasme som kreves for å få suksess.

Hensikten med prisen er å hedre innovasjons- og gründerbedrifter som kan være eksempler til etterfølgelse for andre.

- Vi ønsker å inspirere til innovasjon og nytenkning, sier partner Jon-Osvald Harila, Partner i Deloitte.

Deloitte Rising Star Hordaland er en årlig kåring av lokale bedrifter fra Hordaland. Den stiller krav til omsetningsvekst, andelen lokalt eierskap, samt privat kapital. I tillegg stilles det krav til innovasjon og nytenking, og man ønsker å hedre virksomheter med identifiserbar kompetanse og teknologi med produkter som oppfattes som aktuelle i markedet.

For mer informasjon, kontakt:

Jon Osvald Harila

Partner i Deloitte