Årets programledere i Julemorgen

NRK Supers egne programledere Shana Mathai, Anders Herman Carlsen og Haakon Stevens skal lede årets Julemorgen.

(F.v) Haakon Stevens, Shana Mathai og Anders Herman Carlsen har startet oppvarmingen til programleder-jobben i årets Julemorgen på NRK.

– Jeg gleder meg til å se julelys overalt og spise sykt mye mandariner, sier Shana Mathai.

Sammen med de andre to gleder hun seg til å synge julesanger, tulle sammen og ikke minst skape masse julehygge om morgenen i juleferien.

Både Shana og Anders Herman Clausen er vanligvis på skjermen som programledere i Barne-TV i NRK Super.

Julemorgen-fan

For Anders var det ikke ordentlig jul uten å få med seg Julemorgen på NRK da han var liten.

– Jeg stod opp tidlig hver eneste morgen for å få med meg mine to store helter i barndommen, Nissa og Elisabeth fra Julemorgen.

Tredjemann i Julemorgen-teamet, Haakon Stevens, er til daglig å se som programleder i Skolefri live i NRK Super.

Han gleder seg aller mest til å lage ting på juleverksted og leke med Barne-TV Anders og Shana.

God julemiks

Julemorgen på NRK Super byr på musikalsk lekenhet, humor og varme hver morgen i to og en halv time gjennom hele julen fra 21. desember til og med 1. januar.

Shana, Anders og Haakon skal servere serier som Tilde Møfrø, Anneli og Lillians vinter, Masha og Mishka, Grizzy & lemen, Kodetropp O, og Hedenhøsbarna finner opp julen.

Og på julaften skal vi innom serier og filmer som Pinnemann, Tre nøtter til Askepott, Tre nøtter til Askepott, Reisen til julestjernen (fra 2012 på Super og den gamle på NRK1), Donald og vennene hans, og Pippi.

Kontakt for presse:

Lotten Christiansen, kommunikasjonsansvarlig

E-post: lotten.christiansen@nrk.no

Mob: 416 70 327

Slik blir TV-julen på NRK30.11.2017 17:49Pressemelding

«Little Women» er et splitter nytt kostymedrama basert på Louisa May Alcotts berømte roman fra 1800-tallet. BBC-serien er en av flere du kan kose deg med på NRK i julen. «Kvelden før kvelden» byr på julestemning fra Sporten på Frognerseteren og «Ribbe minutt for minutt» - fra en stekeovn. Stjernekampvinner Adam Douglas er en av mange artister vi kan lytte til i NRKs sjangerbrede musikktilbud i desember. «NRKs juleparty» er ett av dem. Vil du bestemme TV-kvelden selv, er NRK TV det perfekte alternativ.