Årets påskekrim fra TV 2

To serier står på krimmenyen hos TV 2 denne påsken. «Cheat» er en moderne intens thriller, mens den andre er basert på Agatha Christies mørke novelle «The ABC Murders».

"Agatha Christie: Mord etter alfabetet" og "Cheat" er årets påskekrim fra TV 2.

Cheat

«Cheat» er en intens thriller sentrert rundt et farlig forhold mellom universitetsprofessor Leah og hennes student Rose. Etter flere hendelser eskalerer ting mellom de to som kan få fatale konsekvenser. Med to skarpe vesener hvor ingen vil gi seg, vil «Cheat» holde seerne på pinebenken fra begynnelse til slutt. Hvor langt er vi villige til å gå for det vi tror på og til hvilken pris?

«Ser du bort et sekund, risikerer du å gå glipp av alt» skriver Digital Spy i sin anmeldelse.

I hovedrollene som Leah ser vi Katherine Kelly og Molly Windsor som studenten Rose. I øvrige roller sees Tom Goodman-Hill, Lorraine Ashbourne, Peter Firth og Burn Gorman. «Cheat» er produsert av prisbelønte Two Brothers Pictures.

«Cheat» er en miniserie på fire episoder, hvorav de to første episodene vises onsdag 17. april fra kl. 21.40 og de to siste vises skjærtorsdag 18. april fra kl. 21.40 på TV 2. Alle fire episoder er tilgjengelig fra onsdag 17. april på TV 2 Sumo.

Agatha Christie: Mord etter alfabetet

John Malkovich har hovedrollen i årets andre påskekrim på TV 2. «Agatha Christie: Mord etter alfabetet» (originaltittel «The ABC Murders») er basert på Agatha Christies roman med samme navn. Krimserien omtales som en av de beste novellene med mesterdetektiv Poirot.

Året er 1933 og en morder herjer i Storbritannia, kun kjent som «ABC» ved spor han legger igjen etter hvert drap. Den pensjonerte detektiven Hercule Poirot starter etterforskningen for å finne morderens identitet.

The Guardians skriver i sin anmeldelse «John Malkovichs tolkning av en lidende Poirot er strålende».

I hovedrollen som Hercule Poirot ser vi John Malkovich. Rupert Grint (Harry Potter) har rollen som Inspector Crome, og i øvrige roller ser vi blant andre Andrew Buchan, Tara Fitzgerald og Shirley Henderson.

«Agatha Christie: Mord etter alfabetet» er en miniserie på fire episoder produsert av BBC.

De to første episodene av «Agatha Christie: Mord etter alfabetet» vises langfredag 19. april fra kl. 21.40, mens de to siste vises påskeaften lørdag 20. april fra kl. 21.40 på TV 2 og TV 2 Sumo.

For tilgang til anmelderkopier og bildemateriell - ta kontakt med nina.engh@tv2.no.

Nina EnghPR- og medierådgiver

Bloggerne, God morgen Norge, God kveld Norge, barne-tv, Premier League, utenlandske serier, barne-tv og C More-innhold.

916 05 816nina.engh@tv2.no

"Agatha Christie: Mord etter alfabetet" og "Cheat" er årets påskekrim fra TV 2.
John Malkovich har hovedrollen  i "Agatha Christie: Mord etter alfabetet".
John Malkovich har hovedrollen i "Agatha Christie: Mord etter alfabetet".
Cheat» er en moderne intens thriller.