VisitDenmark Norge

Årets nyheter fra LEGOLAND®

Lørdag den 28. mars åpner LEGOLAND® dørene opp for en ny sesong og parkens største nyhet - LEGO® MOVIE™ World. Samtidig åpnes det seks nye hotellværelser, som gir både barn og voksne muligheten til å tre inn i fantasien og bruke mer tid med Emmet, Lucy og de andre karakterene fra LEGO Movie-filmene.
LEGO® MOVIE™ værelse

LEGOLAND® åpner opp for en ny verden av overnattingsmuligheter når seks helt nye værelser tematisert etter LEGO® MOVIE™-filmene åpner i mars. De nye hotellværelsene innbyr til lek og kreativitet der gjestene kan bli en del av det fargerike universet.

- Med seks nye værelser fullfører vi LEGO® MOVIE™ World -opplevelsen. I tillegg til de tre nye karusellene og et helt nytt område i parken, kan barna og foreldre bruke enda mere tid med heltene fra Lego Movie-filmene i morsomme rammer. Og akkurat som i det nye området er alt i knalle farger. Dette gjør at man virkelig føler at man trer inn i universet fra filmene, sier Christian Woller, direktør i LEGOLAND.

På værelsene kan barna blant annet kjenne igjen de fjerne galaksene sammen med Benny og hans romskip, bevege seg inn i regnbuefargede drømmer med Unikitty eller bli mesterbyggere sammen med filmenes hovedperson Emmet og masse LEGO® klosser.

Flyvende filmopplevelse - den første i Skandinavia

En av de nye karusellene er Emmets Flying Adventure – Masters of Flight. Her setter hele familien seg til rette i Emmets trippeldekker-sofa, som svever inn i en gigantisk skjerm formet som en halvkule.

- Våre gjester kan se frem til en helt unik filmopplevelse de ikke kan oppleve andre steder i Skandinavia. Det er en skikkelig kul måte å oppleve universet fra LEGO Movie-filmene på når man bokstaveligt talt svever inn i skjærmen, mens setene beveger seg i takt med filmens handling. Vind og lukt er også endel av opplevelsen, forklarer Christian Woller.

I tillegg til Emmets Flying Adventure – Masters of Flight kan gjestene også teste et nytt dropptårn i Unikitty’s Disco Drop. De litt større barna kan ta en flytur i Apocalypseburg Sky Battle hvor man flyr rundt og rundt 18 meter over bakken, mens man selv styrer hvor mye flyet man sitter i skal rotere. Det kommer også en lekeplass, som er formet som et romskip i midten av det nye området. Inspirasjonen til denne er selvsagt hentet fra Benny i LEGO Movie-filmene.

For ytterligere opplysninger kontakt pressesjef Kasper Tangsig på Kasper.Tangsig@LEGOLAND.dk eller Telefon: +45 7950 1801

FAKTA – THE LEGO® MOVIE World

-         Åpning: 28. mars 2020

-         Areal: 5.000 m2

-         LEGOfigurer: 40

-         Karuseller: Unikitty’s Disco Drop, Apocalypseburg Sky Battle og Emmet’s Flying Adventure – Masters of Flight

-         Lekeplass: Lekeplassen er et 10 meter høyt leketårn med to rutsjebaner og lekeaktiviteter tilpasset  2-5 åringer.

-         Fotomuligheter: Der er mange kule fotomuligheter – for eksempel Emmets dobbeltdekker-sofa.

-         Tematisering: THE LEGO® MOVIE™ World blir et gjennomgående tematisert område der man trer inn i filmenes univers, og besøker de kjente stedene fra filmene.

-         Investering: Største investering i LEGOLAND-parken til dato.

-         Plassering: Det nye område kommer til å ligge bak X-treme Racers med inngang både fra Adventure Land og Polar Land.

THE LEGO® MOVIE 2™ © & ™. Warner Bros. Entertainment Inc., & The LEGO Group. LEGO, the LEGO logo, the Minifigure and the Brick and Knob configurations and LEGOLAND are trademarks and/or copyrights of the LEGO Group. © 2020 The LEGO Group. All rights reserved. (s20)

Unikitty's Disco Drop
Emmet's Flying Adventure - Masters of Flight
LEGO® MOVIE™ World

Om VisitDenmark Norge

VisitDenmark Norge
Tollbugata 8

Følg pressemeldinger fra VisitDenmark Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra VisitDenmark Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra VisitDenmark Norge

Dronning Margrethe fortsetter sitt kunstneriske virke14.3.2024 12:10:43 CET | Pressemelding

Denne sommeren markerer den niende gangen Dronning Margrethe tar på seg oppgaven med å designe scenografien og kostymene til en ballettforestilling som settes opp i Tivoli mitt i København. Forestillingen er basert på Hans Christian Andersens fortelling "Kloss Hans", med den anerkjente komponisten og dirigenten Philip Faber. Den prisbelønte koreografen og solisten fra Den Kongelige Danske Ballett, Tobias Praetorius, har ansvaret for koreografien. Balletten har premiere den 22. juni 2024 på Tivolis Pantomimeteater.