Årets Leverandører 2016: Leiv Vidar, Tine og Diplom-Is

26.1.2017 08:00 | Reitangruppen

Leiv Vidar, TINE og Diplom-Is stakk igjen av med prisen for Årets Leverandør i Reitan Convenience. Det er kjøpmennene i de tre kjedene Shell/ 7-Eleven, 7-Eleven og Narvesen som stemmer fram Årets Leverandør på det årlige Riksmøtet.

Leiv Vidar, Årets Leverandør Shell/7-Eleven

Tradisjonen tro gir kjøpmenn i Reitan Convenience en oppmerksomhet til den leverandøren i kjeden som de synes har utmerket seg på en spesielt god måte i løpet av det siste året. Mariette Kristenson, administrerende direktør i Reitan Convenience Norge, utdyper den viktige rollen til leverandørene.

- Vi er helt avhengige av våre leverandører for å lykkes. Vi fyller opp våre butikker med deres produkter, og den produktutviklingen og den kunnskapen de tar med til bordet for å tiltrekke kunder er svært viktig for oss.

Fortsetter å levere en fantastisk serviceinnstilling

I tillegg til produktutvikling og kunnskap, er et godt samarbeid og en høy grad av serviceinnstilling viktig for kjøpmenn som har tett kontakt med leverandørene i den daglige driften. Listen over årets vinnere er en tro kopi av listen over Årets Leverandører 2014. Kristenson tror ikke at det er tilfeldig at kjøpmennene i Reitan Convenience igjen stemmer fram de samme leverandørene.

- Det er sterk konkurranse mellom mange dyktige leverandører, men Årets Leverandører 2016 lykkes igjen med å virkelig imponere på service. Det er vi takknemlige for, da det gir oss mer tid til å kunne fokusere på å levere vår beste service til vår øverste sjef, kunden.

Om vinnerne

Dette sier kjøpmennene i Reitan Convenience om Årets Leverandører 2016:

Leiv Vidar (Shell/7-Eleven)

Leiv Vidar leverer alltid høyeste kvalitet på sine produkter fra fabrikken på Hønefoss. Videre er de alltid tilgjengelige og stiller opp med veiledning ved behov. De ansatte sin positive serviceinnstilling gjør det til en glede å samarbeide med pølseprodusenten med 67 års erfaring. Leverandøren holder et høyt faglig høyt nivå, og de er gode på salgsfremmende aktiviteter når de er ute på sine mange butikkbesøk hos Shell/7-Eleven.

TINE (7-Eleven)

Tine er en innovativ leverandør, og de leverer spennende nyheter som kundene i 7-Eleven ønsker. Leverandøren lever meget god kvalitet og er alltid til å stole på. Kundekonsulentene er mye ute i butikk, de responderer raskt og sier aldri «nei» til et spørsmål om hjelp. De er også dyktige på å tilrettelegge for salg, og kommer gjerne med gode salgstips. Kundeoppfølging og service er på aller høyeste nivå hos denne leverandøren.

Diplom-Is (Narvesen)

Diplom-is jobber kontinuerlig med å levere topp service til Narvesen, og vi opplever en fantastisk service fra denne leverandøren. De leverer alltid som avtalt, og de finner løsninger hvis noe skulle dukke opp. De ansatte er blide og imøtekommende i hver eneste kontakt, og er derfor et eksempel til etterfølgelse med tanke på god kundebehandling. Kundene setter stor pris på produktene fra Diplom-Is, sommer etter sommer.

Leiv Vidar, Årets Leverandør Shell/7-Eleven
Tine, Årets Leverandør 7-Eleven
Diplom-Is, Årets Leverandør Narvesen

Reitan Convenience omfatter Narvesen i Norge, Latvia og Litauen, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven i Norge, Sverige og Danmark, R-kioski i Finland, R-kiosk i Estland, samt Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en markedsledende posisjon i alle sine land. Reitan Convenience har 2321 utsalgssteder, og hadde i 2015 en omsetning på 15,5 milliarder kroner. Selskapet ledes av Johannes Sangnes.