Årets kaldeste låt fra Ezzari & Kald Flamme - "Isbjørn"

Etter å ha rundet av et solid 2017, på både musikk og TV fronten, er unggutten Ezzari i dag tilbake med årets første og kaldeste låt, "Isbjørn", med kompisen Kald Flamme.

"Jeg hørte først om Kald Flamme da han droppa «Bala med» via YouTube-kanalen YLTV, som var en låt jeg likte ekstremt godt, og som jeg med en gang hørte var inspirert av franske artister jeg selv blir inspirert av. Jeg sendte han en Insta-DM og ga han creds. Vi holdt kontakt og avtalte å møtes og jobbe sammen i Neon Gorilla Studios (Anders Nilsen & André Jensen) i Oslo.

I løpet av to dager hadde vi denne bangeren klar, og vi er super fornøyd med resultatet."

- Ezzari

HØR "EZZARI & KALD FLAMME - ISBJØRN" HER

"Låta er fresh og melodisk, samtidig som det er en hard trap-låt. Det er en vibe jeg mener ingen i Norge i det hele tatt har nærmet seg, det er noe nytt i landet og jeg håper folk liker det! Jeg vil si de største inspirasjonene for låta er franske Djadja & Dinaz og danske Molo.

Låta handler om at vi er «kalde som en isbjørn», at vi rett og slett har is i magen, holder hodet kaldt og ikke vil ha noe stress og drama. Vi holder oss is rundt riktige folk med riktig energi. Simple.

Jeg synes låta passer både når man vil roe seg og ta det kaldt, men også på vors da energien skal opp.

Vi har også filmet en video i regi av Galvan Mehidi som jeg gleder meg ekstremt til å vise dere!"

- Ezzari

"Isbjørn er ein frisk vinterbanger som er full av bars med kald mentalitet. Den er lyden av vinter, iskald."

- Kald Flamme

Ezzari:

Bare 18 år gammel, skapte stjerneskuddet Ezzari (Adam Ezzari) fra Hauketo i Oslo, en hype rundt seg med ans to uoffisielle remixer, "Blå lapper" og "Engler". I 2017 ble han signert til Universal Music

by:Larm 2017 var Ezzari sitt første egne show og vi fikk servert en solid presentasjon av en av Norges største musikalske talenter. I slutten av april slapp det unge talentet sin debutsingel "Ikke noe press". En måned senere slapp han sin andre singel "Null". Ezzari var også å finne i NRK serien SKAM, hvor han spilte Adam Malik.  Han avsluttet 2017 med å gi ut den Anders Nilsen produserte "Dør for deg". En energidreven kjærlighetslåt, som vil få deg til å danse.

Nå er han klar for å starte 2018 med årets kaldeste låt, "Isbjørn", med Kald Flamme, som har rukket å blitt listet på P3.

Kald Flamme:

Kald Flamme er en ung artist fra Radøy utenfor Bergen som lager melodiøs rap. Etter kun å ha rappet i et drøyt år har han allerede rukket å samarbeide med artister som Snow Boyz, Ezzari, Makko Makeba og Larsiveli. Han ble nylig kåret til ukas urørt med låten ”Deba fint” feat Snow Boyz. Låten ble også lista på P3. Urørt mener: ”Kald Flamme setter Radøy på kartet med sterk inspirasjon fra fransk hiphop, og smitter det blide budskap som ingen andre”.

Musikkvideo fra Una Sand17.6.2018 20:52Pressemelding

I dag slapp Una Sand musikkvideoen til "First Time" - singelen til hennes debut-EP "Perspectives". Med en fjellstø meloditeft, rett-til-beinet-tekster og «hot-as-hell vocal delivery» (-thelineofbest.com) tar Una Sand oss med på den forheksende og opprivende reisen gjennom å finne kjærligheten, tviholde på den og å miste den på EP´en "Perspectives". I dag slippes videoen til singelen "First Time". Videoen er lagd av studenter ved Bilder Nordic School Of Photography. Den er regissert av Martine Lund og Carina Borge. Carina Borge er også produsent. Etter fire singelslipp får Una virkelig vist hvem hun er som låtskriver og formidler. Musikken har utviklet seg i retning moderne r&b og urban og hennes egenart og evne til å skape et univers lytteren kjenner seg igjen i, er sterkere enn noen gang. EP-en inneholder seks låter skrevet med blant annet Paul Phamous (Grammy-nominert med Frank Ocean), Charles «Chizzy» Stephens (Chris Brown), Ryan Marrone, JAYLIEN og Leah Palmer, samt norske Sebastia

Nyhetsbrev fra Universal Music15.6.2018 14:05Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: Nile Rodgers & Chick er tilbake Lil Halima ute med ny låt Ny singel fra Ruben eMMa har "Fått Deg på Hjernen" Jonas Benyoub klar med ny låt Kan også nevne at Alessia Cara er ute med låten “Growing Pains”, som er første singel fra hennes nye album som kommer i løpet av året. Fjoråret var et suksessår for Cara som stakk av med en Grammy i kategorien “Best New Artist”. *Troye Sivan er ute med den catchy låta “Dance To This” sammen med selveste Ariana Grande. Låten blir å finne på hans nye album Bloom som kommer 31. august. *Mannen bak “Despacito” og “Échame La Culpa”, Luis Fonsi, er tilbake med nok en sommerlig hit, denne gangen med britiske Stefflon Don på låten “Calypso”. *De Australske gutta i 5 Seconds Of Summer er i dag klare med sitt tredje album Youngblood. Albumet følger opp Sounds Good Feels Good (2015) og debutalbumet 5 Seconds Of Summer fra 2014. 9. november kan de oppleves live på Sentrum Scene. *Nick