Årets julelåter fra Universal Music Norge

Nå er det andre søndag i advent og julestemningen sniker seg over oss. I år kan vi kose oss med julemusikk fra Morgan Sulele, Marte Wulff & Charlotte Qvale, og Thomas & Harald.

Morgan Sulele
Hit-kanonen Morgan Sulele avrunder et aktivt 2015 med julelåta “Under Treet”. Han beskriver den som en veldig “julete” julelåt.

Under treet

Klikk på bildet for å åpne musikkvideoen

Under treet" er produsert av teamet bak hans siste hit “Bare min”; Jesper Borgen, Jens Hjertø og Morgan selv. Den har plassert seg trygt på topp 20 på Spotify. Morgan Sulele har strømmet over 30 millioner ganger på 12 måneder.
Musikkvideoen ble spilt inn på Dr. Holms Hotell på Geilo og er regissert av Per Gunnar Fordal. Den beskriver selve budskapet med låten i et julete vinterlandskap.
     – Jula er en tid hvor følelser blir litt forsterket. Man blir ekstra glad i hverandre og ekstra sentimentale. Også har vel alle lyst på kjæreste når det nærmer seg jul? Sier Morgan.
Hør “Under treet” her.

Marte Wulff & Charlotte Qvale

De to sørlandsjentene slapp juleplata “Senk dine hvite vinger” den 20. november. Plata bygger videre på fundamentet som duoen la med singelen “Vi feirer jul” i fjor.
Julen 2014 var gjennombruddet for det musikalske samarbeidet mellom Charlotte Qvale og Marte Wulff. Med singelen ”Vi feirer jul” ønsket duoen å formidle at selv om julen i dag betyr forskjellige ting for forskjellige folk, så angår det grunnleggende budskapet alle. I løpet av fjorårets juleturné skapte de et eget, lite juleunivers av overskudd og glede, og det er dette universet vi nå får lytte til på “Senk dine hvite vinger”. Første singel fra albumet, “Vandrer på en sky”, ble sluppet 30. november og ble raskt listet på P1. Låten er en omarbeidet og oversatt versjon av Howard Blakes "Walking In The Air", kjent fra den udødelige klassikeren "The Snowman".

Hør albumet “Senk dine hvite vinger” her.

Thomas & Harald

Hele Norges Thomas Numme og Harald Rønneberg har sluppet låten “Nå er jula her igjen”. Låten hadde premiere på duoens eget talkshow, Senkveld, fredag 26. november.

Na er jula her igjen

Klikk på bildet for å åpne musikkvideoen

Etter flere år som fast underholdningsinnslag på TV2 sine fredagskvelder, har Senkveld-duoen nå gitt ut sin egen julelåt. Det er ikke første gangen programlederne beveger seg inn i musikkens landskap, men det er første gang de har gitt ut en egen låt. De har også laget en musikkvideo med gjester som Rein Alexander, Terje Sporsem, Nils Ingar Aadne og Heidi Ruud Ellingsen.
Hør “Nå er jula her igjen” her.

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i