Årets julelåter fra Universal Music Norge

Nå er det andre søndag i advent og julestemningen sniker seg over oss. I år kan vi kose oss med julemusikk fra Morgan Sulele, Marte Wulff & Charlotte Qvale, og Thomas & Harald.

Morgan Sulele
Hit-kanonen Morgan Sulele avrunder et aktivt 2015 med julelåta “Under Treet”. Han beskriver den som en veldig “julete” julelåt.

Under treet

Klikk på bildet for å åpne musikkvideoen

Under treet" er produsert av teamet bak hans siste hit “Bare min”; Jesper Borgen, Jens Hjertø og Morgan selv. Den har plassert seg trygt på topp 20 på Spotify. Morgan Sulele har strømmet over 30 millioner ganger på 12 måneder.
Musikkvideoen ble spilt inn på Dr. Holms Hotell på Geilo og er regissert av Per Gunnar Fordal. Den beskriver selve budskapet med låten i et julete vinterlandskap.
     – Jula er en tid hvor følelser blir litt forsterket. Man blir ekstra glad i hverandre og ekstra sentimentale. Også har vel alle lyst på kjæreste når det nærmer seg jul? Sier Morgan.
Hør “Under treet” her.

Marte Wulff & Charlotte Qvale

De to sørlandsjentene slapp juleplata “Senk dine hvite vinger” den 20. november. Plata bygger videre på fundamentet som duoen la med singelen “Vi feirer jul” i fjor.
Julen 2014 var gjennombruddet for det musikalske samarbeidet mellom Charlotte Qvale og Marte Wulff. Med singelen ”Vi feirer jul” ønsket duoen å formidle at selv om julen i dag betyr forskjellige ting for forskjellige folk, så angår det grunnleggende budskapet alle. I løpet av fjorårets juleturné skapte de et eget, lite juleunivers av overskudd og glede, og det er dette universet vi nå får lytte til på “Senk dine hvite vinger”. Første singel fra albumet, “Vandrer på en sky”, ble sluppet 30. november og ble raskt listet på P1. Låten er en omarbeidet og oversatt versjon av Howard Blakes "Walking In The Air", kjent fra den udødelige klassikeren "The Snowman".

Hør albumet “Senk dine hvite vinger” her.

Thomas & Harald

Hele Norges Thomas Numme og Harald Rønneberg har sluppet låten “Nå er jula her igjen”. Låten hadde premiere på duoens eget talkshow, Senkveld, fredag 26. november.

Na er jula her igjen

Klikk på bildet for å åpne musikkvideoen

Etter flere år som fast underholdningsinnslag på TV2 sine fredagskvelder, har Senkveld-duoen nå gitt ut sin egen julelåt. Det er ikke første gangen programlederne beveger seg inn i musikkens landskap, men det er første gang de har gitt ut en egen låt. De har også laget en musikkvideo med gjester som Rein Alexander, Terje Sporsem, Nils Ingar Aadne og Heidi Ruud Ellingsen.
Hør “Nå er jula her igjen” her.

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven