Årets julelåter fra Universal Music Norge

Nå er det andre søndag i advent og julestemningen sniker seg over oss. I år kan vi kose oss med julemusikk fra Morgan Sulele, Marte Wulff & Charlotte Qvale, og Thomas & Harald.

Morgan Sulele
Hit-kanonen Morgan Sulele avrunder et aktivt 2015 med julelåta “Under Treet”. Han beskriver den som en veldig “julete” julelåt.

Under treet

Klikk på bildet for å åpne musikkvideoen

Under treet" er produsert av teamet bak hans siste hit “Bare min”; Jesper Borgen, Jens Hjertø og Morgan selv. Den har plassert seg trygt på topp 20 på Spotify. Morgan Sulele har strømmet over 30 millioner ganger på 12 måneder.
Musikkvideoen ble spilt inn på Dr. Holms Hotell på Geilo og er regissert av Per Gunnar Fordal. Den beskriver selve budskapet med låten i et julete vinterlandskap.
     – Jula er en tid hvor følelser blir litt forsterket. Man blir ekstra glad i hverandre og ekstra sentimentale. Også har vel alle lyst på kjæreste når det nærmer seg jul? Sier Morgan.
Hør “Under treet” her.

Marte Wulff & Charlotte Qvale

De to sørlandsjentene slapp juleplata “Senk dine hvite vinger” den 20. november. Plata bygger videre på fundamentet som duoen la med singelen “Vi feirer jul” i fjor.
Julen 2014 var gjennombruddet for det musikalske samarbeidet mellom Charlotte Qvale og Marte Wulff. Med singelen ”Vi feirer jul” ønsket duoen å formidle at selv om julen i dag betyr forskjellige ting for forskjellige folk, så angår det grunnleggende budskapet alle. I løpet av fjorårets juleturné skapte de et eget, lite juleunivers av overskudd og glede, og det er dette universet vi nå får lytte til på “Senk dine hvite vinger”. Første singel fra albumet, “Vandrer på en sky”, ble sluppet 30. november og ble raskt listet på P1. Låten er en omarbeidet og oversatt versjon av Howard Blakes "Walking In The Air", kjent fra den udødelige klassikeren "The Snowman".

Hør albumet “Senk dine hvite vinger” her.

Thomas & Harald

Hele Norges Thomas Numme og Harald Rønneberg har sluppet låten “Nå er jula her igjen”. Låten hadde premiere på duoens eget talkshow, Senkveld, fredag 26. november.

Na er jula her igjen

Klikk på bildet for å åpne musikkvideoen

Etter flere år som fast underholdningsinnslag på TV2 sine fredagskvelder, har Senkveld-duoen nå gitt ut sin egen julelåt. Det er ikke første gangen programlederne beveger seg inn i musikkens landskap, men det er første gang de har gitt ut en egen låt. De har også laget en musikkvideo med gjester som Rein Alexander, Terje Sporsem, Nils Ingar Aadne og Heidi Ruud Ellingsen.
Hør “Nå er jula her igjen” her.

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Musikkvideo fra Una Sand17.6.2018 20:52Pressemelding

I dag slapp Una Sand musikkvideoen til "First Time" - singelen til hennes debut-EP "Perspectives". Med en fjellstø meloditeft, rett-til-beinet-tekster og «hot-as-hell vocal delivery» (-thelineofbest.com) tar Una Sand oss med på den forheksende og opprivende reisen gjennom å finne kjærligheten, tviholde på den og å miste den på EP´en "Perspectives". I dag slippes videoen til singelen "First Time". Videoen er lagd av studenter ved Bilder Nordic School Of Photography. Den er regissert av Martine Lund og Carina Borge. Carina Borge er også produsent. Etter fire singelslipp får Una virkelig vist hvem hun er som låtskriver og formidler. Musikken har utviklet seg i retning moderne r&b og urban og hennes egenart og evne til å skape et univers lytteren kjenner seg igjen i, er sterkere enn noen gang. EP-en inneholder seks låter skrevet med blant annet Paul Phamous (Grammy-nominert med Frank Ocean), Charles «Chizzy» Stephens (Chris Brown), Ryan Marrone, JAYLIEN og Leah Palmer, samt norske Sebastia

Nyhetsbrev fra Universal Music15.6.2018 14:05Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: Nile Rodgers & Chick er tilbake Lil Halima ute med ny låt Ny singel fra Ruben eMMa har "Fått Deg på Hjernen" Jonas Benyoub klar med ny låt Kan også nevne at Alessia Cara er ute med låten “Growing Pains”, som er første singel fra hennes nye album som kommer i løpet av året. Fjoråret var et suksessår for Cara som stakk av med en Grammy i kategorien “Best New Artist”. *Troye Sivan er ute med den catchy låta “Dance To This” sammen med selveste Ariana Grande. Låten blir å finne på hans nye album Bloom som kommer 31. august. *Mannen bak “Despacito” og “Échame La Culpa”, Luis Fonsi, er tilbake med nok en sommerlig hit, denne gangen med britiske Stefflon Don på låten “Calypso”. *De Australske gutta i 5 Seconds Of Summer er i dag klare med sitt tredje album Youngblood. Albumet følger opp Sounds Good Feels Good (2015) og debutalbumet 5 Seconds Of Summer fra 2014. 9. november kan de oppleves live på Sentrum Scene. *Nick