Årets distribunal i REMA 1000 donerer premie til foreninger for kreft- og hjertesyke

REMA Distribusjon Langhus ble for året 2017 kåret til Årets Distribunal i REMA 1000. Seieren ble premiert med et gavekort på 100 000 som de ønsker å donere til Barnekreftforeningen, Foreningen for Hjertesyke Barn og Sykehusklovnene.

Torsdag 22. november var alle organisasjonene på plass for overrekkelse, felles lunsj og kake.

På vegne av foreningene mottok Anja Haug Tronrud i Barnekreftforeningen, Helene Thon i Foreningen for Hjertesyke Barn og Anne Berggraf i Sykehusklovnene gaven på kr 33 333,- til hver enkelt.

Hver gavemottaker holdt en takketale og fortalte om arbeidet sitt, utfordringene, pasientene, gledene og sorgen. For REMA 1000 er det gledelig å kunne bidra til det fantastiske arbeidet disse organisasjonene gjør for folk i krevende situasjoner.

Gir glede til de ansatte

Inge-Peter i REMA Distribusjon forteller om stor glede blant ansatte som delte ut gavene og varme takk fra mottakerne.

Gjev pris i REMA 1000

Årets distribunal er en høythengende utmerkelse i REMA 1000. REMA Distribusjon Langhus imponerte stort i 2017 med lavt sykefravær, gode resultater i et tøft år og fornøyde medarbeidere.Etter seieren ble det i fellesskap besluttet at gaven skulle gå til de tre organisasjonene.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Stabil vekst for Reitangruppen13.5.2019 10:00:26 CESTPressemelding

Reitangruppen omsatte i 2018 for NOK 95 mrd. inkludert franchisetakers omsetning. Økningen på NOK 6 mrd. tilsvarer en vekst på 6,6% mot året før. Med et utgangspunkt i Midt-Norge har Reitangruppen blitt en internasjonal aktør med virksomhet i syv land. Mer enn 40% av omsetningen skjer utenfor Norge, og aldri før har så mange kunder funnet veien til Reitangruppens utsalgssteder i Norden og Baltikum. Kontantstrøm fra drift (EBITDA) ble NOK 4,7 mrd. og driftsresultatet ble NOK 3,3 mrd.

Sterk innsats gir gode resultater for REMA 1000 i 20184.4.2019 08:00:00 CESTPressemelding

- 2018 har vært året der vi klatrer på mange måter. Vi vokser mest av dagligvarekjedene, noe som er et resultat av hardt arbeid og en enorm laginnsats fra alle i REMA 1000. Det er vi veldig stolte av, sier administrerende direktør i REMA 1000 AS, Ole Robert Reitan. I 2018 var den totale butikkomsetningen på nesten 62 milliarder kroner i Norge og Danmark. Markedsandelen i Norge gikk opp til 23,7 prosent og andel i Danmark klatret til 14,4 prosent. - De gode resultatene skyldes innsatsen til et fantastisk sterkt lag av franchisetagere og franchisegiver. Sammen skaper vi store verdier for både lokalsamfunn, kjøpmenn og familier over hele Norge og Danmark, sier Reitan. Det enkle er ofte det beste – REMA 1000 sitt eget slagord og leveregel – viser seg igjen å være det beste. 2018 ble året der vi gikk tilbake til det vi alltid har vært og mest kjent for. Nemlig «Bare lave priser» og «Det enkle er ofte det beste». Det har vist seg å være både morsomt og lønnsomt i året som gikk. - Det forplik