KEF

Årets beste trådløse høyttaler?

18.12.2015 11:31 | KEF

Designhøyttaleren Muo utmerker seg med toppscore i flere tester for design, lydkvalitet og trådløse egenskaper. I Norge er den anbefalt produkt hos både Lyd og Bilde og Dinside.no, og den har fått full score i en rekke internasjonale tester.

Nye KEF Muo har utmerket seg med topp-score i en rekke norske og internasjonale tester. Det er den enormt gode lydkvaliteten kombinert med et lekkert design som utmerker seg mest. Høyttaleren er skapt for å være portabel, og med et slående lydbilde og utsøkt design retter Muo seg mot den design- og kvalitetsbevisste forbrukeren.

KEF har vært mest kjent blant HIFI- og designentusiaster. Muo bringer den eksklusive HIFI-produsentens kvalitetslyd og design for fullt inn i det trådløse høyttalermarkedet. Den trådløse Bluetooth-høyttaleren er designet av den prisvinnende engelske industridesigneren Ross Lovegrove. Resultatet er en høyttaler som gir glede for både øret og øyet, laget i kvalitetsmaterialer i en solid konstruksjon. Muo kommer i de fem fargene Horizon Gold, Storm Grey, Light Silver, Neptune Blue og Sunset Orange, som passer til de fleste moderne stiler.

Muos design gjør at den passer like godt i stuen, på kjøkkenet, som på badet. Men den er også den perfekte følgesvenn på tur eller piknik i parken. Med en lang batteritid på 12 timer og en vekt på kun 0,8 kg er den klar for de fleste eventyr. Muo kobler seg sømløst til alle mobiler eller datamaskiner. Den kan også enkelt kobles sammen med flere Muo-høyttaler for stereo- eller partymodus.

Veiledende utsalgspris for KEF Muo er på 3495,- kroner.

Produksbeskrivelse:

• Strømmer trådløst i CD-kvalitet via Bluetooth aptX
  • Har tre moduser; Mono-modus, stereo modus (hvor to MUO kobles sammen), eller party-modus for å koble sammen opp til syv MUOer
  • Kobler seg til alle typer mobiler eller datamaskiner
  • NFC ‘Tap-to-Pair’ funksjon for de fleste Android-produkter
  • Oppladbart batteri med opptil 12 timers spilletid.
  • Muon-inspirert design laget av Ross Lovegrove sammen med KEFs ingeniører
  • Miniatyr Uni-Q punktkilde driver med klasseledende klar og definert lyd
  • Høyytelse DAC (digital til analog konverter)
  • Buet form med gummi-ben for optimal vinkel for desktop-plassering
  • Kommer i fargene Horizon Gold, Strom Grey, Light Silver, Teptune Blue, Sunset Orange

For flere detaljer, se www.kef.com

For internasjonale tester, se http://kef.com/html/en/showroom/digital_music_solutions/muo/awards/muo/

Kontakter

Er du interessert i pressemateriell, høyoppløslige bilder og testprodukter fra KEF, kontakt:
Lars Vidar Gullestad, Burson-Marsteller, epost: lars.gullestad@bm.com. TLF: 979 99 193

Om KEF

Selskapet ble etablert i 1961 av Raymond Cooke OBE (1925 – 1995) og hadde i begynnelsen hovedkontor i en brakke på området til Kent Engineering & Foundry (Hvorav navnet KEF kommer fra) – som var et metallbearbeidingsselskap langs Medway elver nær Maidstone i Kent. KEFs mål har alltid vært en pågående søken etter bedre måter å reprodusere lyd på. Siden selskapets etablering har KEF oppretthold et særpreg for uvanlig og kontroversiell høyttalerproduksjon, design og materialvalg. KEF har alltid drevet innovasjon innen lyd med eksempler som de ikoniske modellene ‘EGG’, Muon og Blade. KEF er medlem av Gold Peak Group og selger sine produkter i mer enn 60 land. KEF feiret sitt 50-årsjubileum i 2011, og fortsetter sin satsing på å bygge en sterk arv og ettermæle.