Arendalsuka: Radikalisering og forebygging - hvem har ansvar?

PST-sjefen kommer til Unio-kafeen, Strand kafé, klokken 13.30 i dag for å debattere radikalisering.

Kommunene har fått i oppdrag fra regjeringen om å lage strategier mot radikalisering. Hva skal disse strategiene inneholde, hvordan kan man motvirke at unge radikaliseres, og hvilke instanser kan bidra?

Medvirkende

• Benedicte Bjørnland, PST-sjef, PST
  • Tore Bjørgo, professor, Politihøgskolen
  • Æsæl Manouchehri, generalsekretær, LIM-nettverket
  • Yngve Carlsson, spesialrådgiver, KS
  • Anne Grønsund, leder, Barnevernspedagogene i Akademikerforbundet
  • Trude Teige, møteleder

Arbeidslivet sammen for klima11.1.2018 10:04Pressemelding

– Det grønne skiftet må skje på jobben. Vi må få private og offentlige virksomheter til å snakke om klima og å engasjere seg i praktisk arbeid for å omstille arbeidsplassene og finne de gode løsningene sammen. Derfor har partene i arbeidslivet gått sammen om å etablere «Arbeidslivets klimauke», sier prosjektleder Camilla Gramstad. Mandag 15. januar inviterer NHO, LO, KS, Unio, YS, Virke og Akademikerne til kick off for kampanjen Arbeidslivets klimauke. Hit kommer klima- og miljøminister Vidar Helgesen og sentrale representanter for arbeidstaker og -giverorganisasjonene samt fra forbund og større bedrifter for å dele erfaringer. Møteleder er Bård Vegar Solhjell.