Arendalsuka: Hva betyr egentlig sirkulær økonomi?

Hva skal til for at byggenæringen skal lykkes i å utløse potensialet sirkulær økonomi gir for bærekraftig vekst? Hvilke muligheter finnes? Hvorfor gjør vi dette? Og ikke minst - hvorfor gjør vi ikke mer av dette?

BNL presenterer en analyse av sirkulær økonomi som er laget av BNLs miljøforum. Vi har også invitert tre Skanska, Selvaag Eiendom og Bergene Holm til å komme med bedriftseksempler på hvordan de jobber med dette. Deretter gir vi ordet til rådmannen i Kristiansand som skal fortelle hva kommunen gjør. Statssekretær Atle Hamar avslutter arrangementet.

Deltakere:

•  Jon Sandnes, adm.dir. BNL innleder
  • Trine Dyrstad Pettersen, Fungerende adm.dir./ teknisk sjef i Byggevareindustrien
  • Randi Andersen Lekanger, miljøsjef i Skanska
  • Magnus Skallerud, utviklingsdirektør i Selvaag Eiendom
  • Hege Voll Midtgaard, merkevaresjef i Bergene Holm AS
  • Tone Bente Bergene Holm, kommunikasjonsdirektør i Bergene Holm AS
  • Ragnar Evensen, Rådmannen i Kristiansand kommune
  • Atle Hamar, statssekretær i Klima- og miljødepartementet (V

Møteleder er Rannveig R. Landet, dir. for miljø og energi i BNL

Tid: tirsdag 13.august kl.12:30-13:30.

Servering

Sted: MØR Biffhus/ Næringslivets hus.