Arendalsuka: Helseteknologi og private helseaktører – et nødvendig onde eller en velsignelse fra oven?

Få med deg KPMGs debatt om teknologi og fremtidens helsevesen. I panelet stiller Torill Eidsheim (H) Helse- og omsorgskomiteen, Torstein Tvedt Solberg (Ap) Utdannings- og forskningskomiteen, Atle Hunstad, Medtek Norge og Karl Vestli fra e-helsedirektoratet.

• Dato: Onsdag 15. august
  • Tid: kl. 09.00-09.45
  • Sted: Madam Reiersen

I Norge har vi helsetjenester i verdensklasse, men det koster. Fremtidsutsiktene preges av trangere tider der mange pasienter skal ivaretas av få ansatte i en helsesektor som trues av budsjettkutt. Noe må gjøres.

Mange setter sin lit til at teknologi og samarbeid mellom offentlige og private aktører skal være redningen. Det krever andre samarbeidsformer, handlingsmønstre og tenkemåter enn det vi har i dag.

Hvordan skal vi sikre et økosystem som sørger for en helsesektor som er rustet for fremtiden? Mulighetene er mange, men det gjelder også fallgruvene. Dette er problemstillinger KPMG jobber med til daglig. De vil presentere fersk innsikt, men ikke minst invitere til diskusjon i jakt på løsninger.

Til debatten stiller både helsepolitiske talspersoner og representanter fra offentlige og private helseinstitusjoner:

• Torill Eidsheim, stortingsrepresentant Høyre, medlem Helse- og omsorgskomiteen
  • Torstein Tvedt Solberg, stortingsrepresentant Arbeiderpartiet, medlem Utdannings- og forskningskomiteen
  • Atle Hunstad, administrerende direktør, Medtek Norge
  • Karl Vestli, divisjonsdirektør Strategi, Direktoratet for e-helse

Debatten blir også streamet på vår Facebook-side: https://www.facebook.com/events/297251230854073/

KPMG på Arendalsuka

Gjennom vårt arbeid som revisorer og rådgivere for både private og offentlige virksomheter, får vi stor innsikt i hvilke utfordringer vårt samfunn står overfor. Denne innsikten har vi de seneste årene tatt med oss til den årlige Arendalsuka og satt viktige problemstillinger på agendaen. Til debattene inviterer vi representanter for myndigheter, politiske partier, næringslivet og offentlige virksomheter som belyser temaene fra ulike ståsted.

Les mer: kpmg.no/arendalsuka

Clas G. Waagø-HansenDirector

Clas er direktør og leder av KPMG Helse. Han har bakgrunn som lege, klinikkdirektør og fra konsulentbransjen, og har spesialistgodkjennelse innen psykiatri og organisasjonspsykologi.

+47 97027638clas.waago-hansen@kpmg.no

KPMG er et globalt nettverk med selskaper som leverer profesjonelle tjenester innenfor revisjon, regnskap, rådgivning, skatt, avgift og forretningsjus. KPMG har rundt 200.000 ansatte i 154 land og i KPMG Norge jobber det mer enn 1000 ansatte fordelt på 24 kontorer. Fageksperter fra ulike forretningsområder og bransjer jobber side om side for å levere fremtidsrettede og innovative prosjekter som skaper verdi for virksomheter i privat og offentlig sektor.