Arendalsuka: Derfor diskriminerer boligmarkedet ungdommen!

Som en del av hovedprogrammet i Arendalsuka arrangerer NBBL boligdebatt i samarbeid med Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF) og Arendalsuka.

Vi setter ungdommens muligheter i boligmarkedet på dagsorden under Arendalsuka. Tittelen på debatten er: «Derfor diskriminerer boligmarkedet ungdommen!».

Debatten arrangeres i Arendal kino fredag 18. august kl. 10:00 til 11:30

Flyttestrømmer viser at flere og flere vil bo sentralt. Tilbudssiden klarer ikke å dekke etterspørselen etter boliger. Det gir høye boligpriser. Samtidig er det i de største byene ungdom vil bosette seg. Hvordan kan vi utvikle byer og tettsteder til også å bli tilgjengelige og gode boområder for unge? Hva mener de ulike partiene må gjøres for å komme denne utfordringen i møte?

Debattleder: Terje Svabø

Oppspill til debatten: Thor Eek, adm. dir NBBL
Helge Andre Njåstad, stortingsrepresentant (FrP)
Marianne Marthinsen, stortingsrepresentant (AP)
Andrea Sjøvoll, ungdomspartileder Sosialistisk ungdom
Carl O. Geving, adm. dir NEF (ekspertpanel)
Mari Mamre, seniorøkonom NyAnalyse (ekspertpanel)
Daniel K. Siraj, konserndirektør OBOS BBL (ekspertpanel)

Velkommen!

Norske Boligbyggelags Landsforbund (NBBL) er interesseorganisasjonen for boligbyggelag. 42 boligbyggelag er tilsluttet NBBL. Disse har 1 million medlemmer og forvalter omlag 490.000 boliger i over 12.000 boligselskap over hele landet.