Arbeidsulykken ved E18 Tvedestrand-Arendal

Det er med stor sorg vi har mottatt meldingen om at en ansatt hos AF Gruppens underentreprenør, Pon Equipment, døde 17. mai, som følge av en arbeidsulykke 15. mai på Nye Veiers prosjekt E18 Tvedestrand-Arendal.

Den ansatte ble alvorlig skadet da vedkommende kom i klem under demontering av en del fra en gravemaskin. Etter ulykken har den ansatte vært behandlet ved Oslo universitetssykehus, Ullevål.

Våre tanker og dypeste medfølelse går til de etterlatte og våre arbeidskollegaer. Pon, AF Gruppen og Nye Veier følger opp og bistår de berørte så godt vi kan.

Det gjennomføres egen granskning og gjennomgang av hendelsen. Nye Veier deltar i dette arbeidet. Partene stiller forøvrig sine ressurser til rådighet for Politiet og Arbeidstilsynet i arbeidet med å kartlegge årsaken til denne.

AF Gruppen er et entreprenør- og industrikonsern. Konsernet omsatte for 13,7 mrd kroner i 2017 og har i dag ca 3800 medarbeidere. AF Gruppen  er notert på Oslo Børs (AFG).