Arbeidslivet sammen for klima

– Det grønne skiftet må skje på jobben. Vi må få private og offentlige virksomheter til å snakke om klima og å engasjere seg i praktisk arbeid for å omstille arbeidsplassene og finne de gode løsningene sammen. Derfor har partene i arbeidslivet gått sammen om å etablere «Arbeidslivets klimauke», sier prosjektleder Camilla Gramstad. Mandag 15. januar inviterer NHO, LO, KS, Unio, YS, Virke og Akademikerne til kick off for kampanjen Arbeidslivets klimauke. Hit kommer klima- og miljøminister Vidar Helgesen og sentrale representanter for arbeidstaker og -giverorganisasjonene samt fra forbund og større bedrifter for å dele erfaringer. Møteleder er Bård Vegar Solhjell.

Arbeidslivets organisasjoner ønsker å gjøre det lettere for virksomheter å jobbe med miljø- og klimatiltak.
– Vi inviterer derfor virksomheter til å bli med på Arbeidslivets klimauke. Store og små virksomheter oppfordres til å bruke nettopp denne uken fra 15.-21. januar til å snakke om klima på jobben, hvilke tiltak som kan settes i gang, og gjennom samarbeid sette i gang det grønne skiftet på jobben.

Tips og råd, samt påmelding til kick off-frokost:

Unio er partipolitisk uavhengig og er med våre 360 000 medlemmer Norges nest største hovedorganisasjon for arbeidstakere.

Unio skal være den hovedorganisasjonen som best ivaretar universitets- og høgskoleutdannedes interesser ved å arbeide for høyere verdsetting av kunnskap, forskning, kompetanse og ansvar.