Arbeidslivet sammen for klima

– Det grønne skiftet må skje på jobben. Vi må få private og offentlige virksomheter til å snakke om klima og å engasjere seg i praktisk arbeid for å omstille arbeidsplassene og finne de gode løsningene sammen. Derfor har partene i arbeidslivet gått sammen om å etablere «Arbeidslivets klimauke», sier prosjektleder Camilla Gramstad. Mandag 15. januar inviterer NHO, LO, KS, Unio, YS, Virke og Akademikerne til kick off for kampanjen Arbeidslivets klimauke. Hit kommer klima- og miljøminister Vidar Helgesen og sentrale representanter for arbeidstaker og -giverorganisasjonene samt fra forbund og større bedrifter for å dele erfaringer. Møteleder er Bård Vegar Solhjell.

Arbeidslivets organisasjoner ønsker å gjøre det lettere for virksomheter å jobbe med miljø- og klimatiltak.
– Vi inviterer derfor virksomheter til å bli med på Arbeidslivets klimauke. Store og små virksomheter oppfordres til å bruke nettopp denne uken fra 15.-21. januar til å snakke om klima på jobben, hvilke tiltak som kan settes i gang, og gjennom samarbeid sette i gang det grønne skiftet på jobben.

Tips og råd, samt påmelding til kick off-frokost:

Unio er Norges nest største hovedorganisasjon med om lag 360 000 medlemmer. Unio er partipolitisk uavhengig, og er en aktiv aktør i arbeidslivspolitikken med et bredt samfunnsengasjement. Vi er opptatt av at offentlige tjenester har god kvalitet. For å oppnå dette er mer penger til tjenestene, økt bruk av kvalifisert personell og bedre lønnsuttelling for utdanning og kompetanse avgjørende. Unio er en pådriver for at en størst mulig del av befolkningen er sysselsatt og at arbeidslivet legger til rette for inkludering og likestilling.