Aquatiq

Aquatic Concept Group endrer struktur, blir til Aquatiq og satser internasjonalt fra januar 2018

I dag er Aquatic Concept Group leverandør av bl.a. Trygg-Mat løsninger til næringsmiddelindustrien. Firmaene er ledende i Norge til kjøtt, fisk og grønt innen Trygg Mat segmentet og til meieri på prosessløsninger. Omsetning i gruppen er ca 500 mill NOK og vi har ca 140 ansatte.

For å styrke vår merkevare, så samles alle firma med navnet Aquatiq, og i Norge vil de enkelte selskapene hete Aquatiq Chemistry AS (tidligere Aco Kjemi AS), Aquatiq Hygiene Systems AS (tidligere Hygieneteknikk AS), Aquatiq Consult AS (tidligere Aquatic Consult AS) og Aquatiq Food Factory AS (tidligere Aquatic Food Factory AS).

Internasjonalt vil Aquatiq brukes sammen med landsnavnet, med de 4 fagområdene som vi har i Norge i ett og samme selskap (F eks Aquatiq UK i Storbritannia). I løpet av 2018 er målet å være etablert i 5 nye land, (UK, Australia, Chile, Sverige og Danmark).

Aquatiq er kjent for sin kompetanse og ekspertise innen Trygg Mat. Vi skal fortsette å utvikle fremtidsrettede løsninger med fokus på kvalitet og økonomi for våre kunder bl.a. gjennom økte synergier mellom våre firma.

Firmaene Aqua Pharma, Haugaland Shipping og TX Guardian blir ikke berørt av endringen. Aqua Pharma som selger medisin til oppdrettsnæringen er allerede etablert i alle lakseproduserende land.

Elvin Bugge, Daglig leder
elvin.bugge@aquatiq.com
+(47) 91 10 11 12

Om Aquatiq

Aquatiq
Hovemoveien 1
2624 Lillehammer

61 24 70 10http://www.aquatiq.com

Følg pressemeldinger fra Aquatiq

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Aquatiq på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.