Apple Pay kommer til Circle K Norge

Apple Pay er nå tilgjengelig for Circle K sine kunder i Norge. Det betyr at kundene vil ha tilgang til mobile betalingsløsninger med en enkel, sikker og privat måte å betale raskt og enkelt på.

Circle K har som målsetting å være i forkant av nye digitale løsninger som gjør stasjonsbesøkene så enkelt som mulig. Apple Pay fungerer med Visa, MasterCard og American Express og blir en spennende tilleggstjeneste for våre kunder.

“Vi er svært fornøyde med at vi nå kan tilby betaling med Apple Pay for våre norske kunder. Vårt mål er å gjøre det enkelt for kundene og dette passer godt med Apple Pays brukervennlige løsning for kontaktløs betaling», sier Håkon Zia Skånhaug, Senior Director Card & Payment Development hos Circle K Europe.

Sikkerhet og personvern er grunnleggende for Apple Pay. Det faktiske kortnummeret blir ikke lagret på noen enhet eller på Apples servere når kunden benytter et kreditt- eller debetkort på Apple Pay. I stedefor blir et unikt kontonummer for enheten (Device Account Number) tildelt, kryptert og lagret sikkert i Secure Element på kundens enhet.

Apple Pay er enkelt å sette opp og brukerne vil fortsatt mottatt alle bonuser og fordeler som tilbys fra kreditt- og debetkort. I butikkene på våre stasjoner fungerer Apple Pay på iPhone SE, iPhone 6 og utover, samt Apple Watch.

Circle K støtter Apple Pay i alle våre markeder hvor det er blitt lansert, med forrige lansering i Danmark og Sverige (2017).

For mer informasjon om Apple Pay se: http://www.apple.com/apple-pay/

For mer informasjon om Circle K se: www.circlek.no