Apollos nye kommunikasjonskonsept: Lev litt mer

I mai startet Apollo et spennende samarbeid med reklamebyrået NORD DDB. Med opplevelser og ekte følelser i fokus tar reisearrangøren nå et steg bort fra den ellers så velpolerte reisereklamen - og oppmuntrer folk til å leve litt mer!
Unn deg et festmåltid i sommer

Gjennom "Lev litt mer" oppmuntrer Apollo, med en dose humor og glimt i øyet, folk til å følge impulsene sine mer - og være hakket mer åpne og nysgjerrige på ferie.

- For noen handler ferie om å prøve noe nytt for aller første gang; et sted, en aktivitet, en matrett. For andre handler det om å endelig kunne tillate seg selv å koble fullstendig av og ikke gjøre noe som helst. Og kanskje er det nettopp ved disse tilfellene, på ferie og langt borte fra hverdagsmaset og utenfor vår egen trygghetsboble, at vi opplever den sterkeste følelsen av å virkelig leve, sier Frida Sivertsen Ljung, copywriter på NORD DDB.

Kommunikasjonskonseptet er basert på innsikten om at man i større grad enn tidligere reiser for opplevelsenes skyld, og at vi generelt er mer åpne for nye ting på ferie. Apollo tar derfor ett bevisst steg bort fra den tradisjonelle, velpolerte reisereklamen - med knallblått hav, kritthvite strender og perfekte familier. Istede velger nå reisearrangøren heller å løfte frem ekte følelser og portretter i genuine settinger, og feriesituasjoner enhver kan gjenkjenne seg i.

- Vi opplever at våre kunder i større utstrekning søker etter autentiske og ekte opplevelser. For Apollo har det alltid vært viktig med den lokale nærheten, noe som har spilt en stor rolle i utformingen av det nye kommunikasjonskonseptet. Vi har allerede i dag et bredt utvalg av opplevelsesorienterte og lokale reiser, hotell og utflukter og i løpet av 2019 kommer disse til å få større plass i vår kommunikasjon – også her hjemme, sier Tonje Løkaas Fossum, marked- og kommunikasjonsansvarlig i Apollo Norge.

Det nye kommunikasjonskonseptet rulles ut i disse dager – med filmer og diverse online aktiviteter, tatt frem nordisk av NORD DDB i tett samarbeid med Apollo..

Se noen av filmene her:

Mammaen: https://www.youtube.com/watch?v=c-jvvfALVPI

Mesteren: https://www.youtube.com/watch?v=LZkMMmpR3O8

Kafeen: https://www.youtube.com/watch?v=gGA9kw3disY

Tenåringen: https://www.youtube.com/watch?v=2vLw-NgrUE4

Unn deg et festmåltid i sommer
Seil din egen sjø
Slipp taket i sommer
Tråkk egne stier
Se verden gjennom nye øyne

+4721017540http://www.apollo.no

Sammen med spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DERTOUR Group. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.

Følg pressemeldinger fra Apollo

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Apollo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Apollo