Apollo: Vi skal bli Nordens beste reisearrangør!

2017 ble et rekordår for Apollo og suksessen fortsetter. Så langt i år melder reisearrangøren om en betydelig vekst i både antall reisende og omsetning – og for å nå det ultimate målet om å bli Nordens beste reisearrangør, inngår Apollo nå et strategisk samarbeid med kommunikasjonsbyrået NORD DDB.

- En nøkkelfaktor for suksessen ligger i kombinasjonen av et tilbud basert på kundenes etterspørsel og Apollos evne til å tenke nytt og tørre å ta utradisjonelle valg. Vi investerer mye i å finne nye og spennende destinasjoner og å tilby et bredt spekter av storbyreiser, cruise, aktive ferier og kulturopplevelser, sier Tonje Løkaas Fossum, Markedssjef i Apollo.

Apollo er naturligvis mest kjent for å være Norges største arrangør av reiser til sommerfavoritten Hellas, hvor de stadig forsterker sin posisjon gjennom både nye og unike reisemål. Reisearrangøren er alene i landet om å tilby autentiske feriesteder som Sitia, Karpathos og Kalamata – like vel som de berømte Kykladene på charterprogrammet.

- Hellas er Apollos DNA og vil alltid være det vi kaller hjem. Det er her vi er størst og det vi kan best, men nå utvider vi horisontene våre og satser stort på andre reisemål vi har like stor tro på, sier Fossum.

Kroatia, Albania og UAE er eksempler på dette. På kort tid har Apollo blitt også Norges største arrangør av reiser hit, og til Albania er de foreløpig også den eneste.

- Albania er utrolig fascinerende. Landet byr på fantastiske strender, en dramatisk natur og ikke minst en fengslende historie og utviklingen går i rekordfart. På mange måter minner det også litt om Hellas på 70-tallet – autentisk og uberørt, sier Nina Hornewall, kommersiell direktør i Apollo.

Fortsetter å satse lokalt

En annen soleklar faktor til Apollos suksess er nærheten til kundene. Reisearrangøren setter stor stolthet i å være en nordisk aktør med lokale kontorer som kommuniserer direkte til respektive markeder.

- Vi har ingen mål om å sentraliseres – snarere tvert om. For oss er det viktig å bevare den lokale forankringen vi har og satsningen vår på distriktene. Derfor har det vært helt avgjørende for oss å finne en partner som forstår det nordiske markedet og de forskjellene og likhetene som finnes mellom de ulike landene. Her er NORD DDB veldig sterke og vi har funnet en langsiktig, strategisk partner med god innsikt i både markedet og våre kanaler. Vårt samarbeid skal synes og kjennes gjennom hele reisen, sier Fossum.

Også NORD DDB er fornøyde med valget Apollo har tatt:

- Vi er utrolig glade over å få samarbeide med Apollo og å komme inn i en tid hvor det skjer mye i hele reisebransjen. 2018 kommer til å bli et spennende år i Apollos historie – de har mye på gang og vår oppgave blir å sørge for at omverdenen biter seg merke i utviklingen, sier Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer i NORD DDB.