Apollo satser på ferier med rutefly, familieluksus og trening

Norges største arrangør av reiser til Hellas og Kroatia melder om rekordsalg av reiser denne sommeren, og nå styrker Apollo vinterens program med et nytt Mondo Family Resort både i Dubai og på Gran Canaria, direkteflyvninger til Cuba og Den dominikanske republikk, og unike treningshoteller.

Apollos satsninger

- Vi har som mål å være den mest fleksible reisearrangøren med de mest fornøyde kundene, sier Erik Haug, administrerende direktør i Apollo. Haug mener fremtidens charterarrangør, eller pakkearrangør som han velger å kalle seg selv, må ha øret tett til marken og lytte til hva kundene sier.

– Kundene våre vil ha fleksibilitet og er opptatt av totalpris og reisetid. Derfor har vi satset på ruteflypakker østover til vinteren og charterfly vestover da det både er det smarteste og rimeligste. Vi er storfornøyde med at en av våre nyheter i år blir direkteflyvninger til både Cuba og Den dominikanske republikk, sier Haug.

Femstjerners familiekonsept og Exclusive

Gjennom hotellkonseptet ”Apollo Mondo” har reisearrangøren fått sitt eget konsept for barnefamiliene. Nytt til vinteren er Apollo Mondo Family-hotellene Lopesan Baobab Resort på Gran Canaria og Radisson Blu Resort Fujairah i Dubai. Apollo er Norges ledende reisearrangør til Dubai og Emiratene, og med det nye hotellet regner Haug med å doble antallet som skal til gulfområdet neste vinter.

I tillegg til luksus for barnefamilier fortsetter Apollo satsningen på Apollo Exclusive – internasjonale femstjerners hoteller.

– Våre 22 eksklusive hoteller er for de som vil på internasjonale hoteller av høy kategori. Dette er håndplukkede hoteller for alle som vil unne seg det lille ekstra, sier Haug.

Boom for trening og cruise

Å være aktiv i ferien er en trend som bare forsterker seg. Ikke bare vil vi trene, vi vil også oppleve mer og spise sunnere. Denne trenden har Apollo tatt høyde for med sin satsning på Apollo Sports og øker i år sitt tilbud av treningsreiser med hele 25 % sammenliknet med fjoråret.

Ett av flaggskipene for Apollo Sports er sport- og velværehotellet Thanyapura i Phuket. Her kan man svømme i basseng med olympiske mål, drikke økologiske smoothies og meditere.

– Dette er bare et av våre totalt 10 Apollo Sports hoteller. Mange vil ha trening, sunn mat og gode opplevelser i ferien. Målgruppen er først og fremst kvinner og menn i alderen 20 til 55, men også barnefamiliene er en økende gruppe, sier Marcus Lundgren, salgs- og markedssjef i Apollo.

Apollos satsninger
Apollo Sports