Apollo moderniserer sin grafiske profil

Apollo har i samarbeid med Essen International oppdatert sin grafiske profil for og bedre gjenspeile varemerkets posisjon. Logoen har fått en mer moderne touch, farger og font er byttet ut og illustrasjoner er lagt til for å komplettere bilde-, og filmmaterialet.

Apollo satser stort på utvikling og har i dag en fremtredende posisjon i det nordiske markedet. Det siste tiåret har man utviklet tilbudet og gått fra å være en tradisjonell pakkereisearrangør til å bli et komplett reisevarehus med både klassiske sol-, og badereiser, treningsreiser, storbyreiser og cruise over hele verden.

- Våre kunder vil naturligvis fortsatt kjenne oss igjen, men det skal synes at vi har blitt en sterkere og mer moderne aktør. Vi investerer mye i å finne nye, spennende reisemål og i å tilby flere og ulike reisetyper. Samtidig er vår greske arv en viktig del av vår identitet og den skal vi fortsette å ta vare på, sier Tonje Løkaas Fossum, Markedssjef i Apollo.

Apollos varemerke har høy gjenkjenningsverdi i det nordiske markedet. Man har derfor valgt å oppdatere logotypen varsomt og gi de blå fargene en sentral rolle i profilen.

Ny logo:

Gammel logo:

Apollo lanserer sin nye logotype og grafiske profil i dag, men har en langsiktig implementeringsplan.

- Vi er kostnadseffektive og pragmatiske, derfor kommer overgangen til den nye profilen å skje gradvis. Ettersom det kun handler om en modernisering av varemerket vil de to versjonene av logotypen kunne leve parallelt, sier markedssjefen.

I Apollos varemerkeportefølje inngår også Apollo Mondo og Apollo Sports. Også disse konseptvaremerkene omfattes av den nye grafiske profilen.