Apollo moderniserer sin grafiske profil
Apollo har i samarbeid med Essen International oppdatert sin grafiske profil for og bedre gjenspeile varemerkets posisjon. Logoen har fått en mer moderne touch, farger og font er byttet ut og illustrasjoner er lagt til for å komplettere bilde-, og filmmaterialet.

Apollo satser stort på utvikling og har i dag en fremtredende posisjon i det nordiske markedet. Det siste tiåret har man utviklet tilbudet og gått fra å være en tradisjonell pakkereisearrangør til å bli et komplett reisevarehus med både klassiske sol-, og badereiser, treningsreiser, storbyreiser og cruise over hele verden.
- Våre kunder vil naturligvis fortsatt kjenne oss igjen, men det skal synes at vi har blitt en sterkere og mer moderne aktør. Vi investerer mye i å finne nye, spennende reisemål og i å tilby flere og ulike reisetyper. Samtidig er vår greske arv en viktig del av vår identitet og den skal vi fortsette å ta vare på, sier Tonje Løkaas Fossum, Markedssjef i Apollo.
Apollos varemerke har høy gjenkjenningsverdi i det nordiske markedet. Man har derfor valgt å oppdatere logotypen varsomt og gi de blå fargene en sentral rolle i profilen.
Ny logo:
Gammel logo:
Apollo lanserer sin nye logotype og grafiske profil i dag, men har en langsiktig implementeringsplan.
- Vi er kostnadseffektive og pragmatiske, derfor kommer overgangen til den nye profilen å skje gradvis. Ettersom det kun handler om en modernisering av varemerket vil de to versjonene av logotypen kunne leve parallelt, sier markedssjefen.
I Apollos varemerkeportefølje inngår også Apollo Mondo og Apollo Sports. Også disse konseptvaremerkene omfattes av den nye grafiske profilen.
Kontakter
Beatriz RiveraPR- og Kommunikasjonsansvarlig
+47 908 74 516beatriz.rivera@apollo.noBilder
Om Apollo
Apollo er en av Nordens ledende reisearrangører med en million reisende i året. Vi arrangerer tradisjonelle pakkereiser, treningsreiser, cruise, storbyferier og fleksible pakkereiser der du selv velger reisemål, reiselengde og hotell.
Sammen med flyselskapet Novair, spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.
Følg saker fra Apollo
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Apollo på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Apollo
Apollo kåret til Norges beste reisearrangør – igjen!25.1.2019 08:00:00 | Pressemelding
Under gårsdagens Grand Travel Awards ble Apollo nok en gang kåret til Norges beste charterarrangør. Det er ellevte året på rad reisearrangøren vinner utmerkelsen, som anses som en av de mest prestisjetunge i norsk reiselivsnæring.
Nå sikrer sunnmøringene seg sommerferien!4.1.2019 15:00:46 | Pressemelding
Januar er høysesong for bestilling av sommerferien og Apollo melder om like stor pågang som rekordåret 2017. Kreta troner topplisten over årets mest populære reisemål. Dette er også reisemålet som foreløpig selges raskest unna fra Ålesund, tett etterfulgt av Kroatia.
Nå sikrer trønderne seg sommerferien!4.1.2019 14:53:37 | Pressemelding
Januar er høysesong for bestilling av sommerferien og Apollo melder om like stor pågang som rekordåret 2017. Kreta troner listen over årets mest populære reisemål. Fra Værnes er dette også reisemålet som selges raskest unna – og nyheten Albania tas godt imot!
Nå sikrer Tromsøværingene seg sommerferien!4.1.2019 14:45:45 | Pressemelding
Januar er høysesong for bestilling av sommerferien og Apollo melder om like stor pågang som rekordåret 2017. Kreta troner topplisten over årets mest populære reisemål og fra Tromsø er salget av reiser til Hellas’ største øy allerede opp ti prosent sammenliknet med fjoråret.
Nå sikrer vestfoldingen seg sommerferien!4.1.2019 14:40:46 | Pressemelding
Januar er høysesong for bestilling av sommerferien og Apollo melder om like stor pågang som rekordåret 2017. Kreta troner topplisten over årets mest populære reisemål og fra Torp er dette også reisemålet som foreløpig selger best. Nyhetene Rhodos og Kroatia tas også godt imot!
Nå sikrer siddisene seg sommerferien!4.1.2019 14:33:22 | Pressemelding
Januar er høysesong for bestilling av sommerferien og Apollo melder om like stor pågang som rekordåret 2017. Kreta troner topplisten over årets mest populære reisemål, men fra Stavanger er det Kroatia som selges raskest unna – og nyheten Albania tas godt imot!
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom