Apollo med «egen» flyplass og nytt reisemål på Kreta!

Norges største reisearrangør av reiser til Hellas befester nå sin posisjon ytterligere når de lanserer neste års store sommernyhet: reisemålet Sitia. Apollo blir dermed den første og eneste reisearrangøren i Skandinavia som trafikkerer flyplassen på nordøstre Kreta.
Sitia

- Nå er vi ikke bare størst på Kreta, men også først! smiler Apollo-sjefen Erik Haug.

Nyheten Sitia har vært et etterlengtet reisemål for reisearrangøren, som alltid har satset sterkest på det genuine og autentiske Hellas. Til tross for Kretas enorme popularitet har nemlig Sitia lenge vært en ukjent del av Kretas ellers ettertraktede østkyst.

- At denne delen av Kreta har klart å holde seg relativt urørt, er nesten umulig å forstå. Her venter nemlig sol og bad omringet av koselige tavernaer, naturskjønne spaserturer og en vakker havnepromenade som våkner til livet ved solnedgang. Alt det vi nordmenn elsker ved Hellas! forteller Haug.

Et gresk strandparadis

En ferie på Kreta krever naturligvis også late dager på flotte strender, og heller ikke her svikter Sitia i følge Hellas-eksperten. Rett nedenfor bykjernen ligger nemlig en 2 kilometer lang sandstrand, som har fått EUs Blått Flagg og ligger i en beskyttet bukt som holder stand mot nordavind og store bølger.

Den berømte palmestranden Vai ligger også bare 20 minutter unna, og innenfor en omkrets på 1 times kjøretur fra Sitia finner du over 20 strender å velge i mellom.

Perfekt for turentusiaster

I tillegg til flotte strender kan Sitia skryte på seg vakre turstier og kystveier. Her er du aldri langt unna naturen, og du kan selv velge om du tar turen opp i fjellene til fots eller på terrengsykkel. Det er flere turstier av ulik vanskelighetsgrad i nærheten, og Kretas frodigste fjellplass, Richtis Gorge, er et absolutt «must» med sitt majestetiske fossefall halvveis inne i passet.

Det er også mye å utforske i nærheten av Sitia, og for oppdageren anbefaler Apollo-sjefen å leie bil slik at man virkelig får sett seg om.

- Sjarmerende Agios Nikolaos med shopping og natteliv er ca en times biltur unna. Tar du veien langs kysten bruker du dobbelt så lang tid, men til gjengjeld får du med deg et vakkert landskap, små fjellandsbyer og havutsikt, tipser han entusiastisk.

Fakta om Apollos Sitia:

• Apollo flyr fra Oslo til Sitia & Ierapetra fra 21/06 – 09/08 og blir dermed den eneste reisearrangøren i Norge som flyr til tre ulike flyplasser på Kreta
  • Reisearrangøren har foreløpig 7 hoteller på Sitia, deriblant Sitia Beach som i 2018 blir et Apollo Mondo Selected hotell.
  • Fra flyplassen til hotellene i Sitia tar det kun 10-15 minutter. Det er også kort avstand til det eksklusive reisemålet Elounda, og sjarmerende Agios Nikolaos.
  • Priser fra 5348,- pr. person når min. to reiser sammen i dobbeltrom, 7 netter, med avreise 9/8 2018, Fra Oslo Lufthavn

Totalt tilbyr Apollo 23 ulike feriesteder og over 200 hoteller på Kreta, og flyr direkte fra 14 flyplasser i Norge.