Apollo inngår millionavtale med Joker-Icopal

Apollo fortsetter storsatsningen på treningsreiser. Nå kaster reisearrangøren seg inn det norske sykkeleventyret, gjennom en millionavtale med kontinentallaget Joker-Icopal.
Joker-Icopal

Samarbeidet innebærer blant annet at Apollo via subbrandet Apollo Sports vil kunne tilby treningsreiser ledet av Norges beste syklister. I tillegg vil sykkellagets ryttere teste ut Apollo Sports hoteller og løyper på populære destinasjoner, og skape GPS-filer som Apollos gjester kan bruke på egenhånd.

– De siste årene har vi merket oss en økt etterspørsel rundt leiesykler på hotell og reisemål, og stadig flere har begynt å ta med egen sykkel på flyet. Derfor satser vi nå stort på å imøtekomme trenden, og samarbeidet med Joker-Icopal gir oss et unikt kvalitetsstempel, sier Apollo Sports-ansvarlig, Jon Engenes.

Sykkelreiser for alle

Til spørsmålet om hvem målgruppen for sykkelsatsningen er, minner Engenes oss på at nordmenn ikke bare er født med ski på beina:

– Sykling er enormt i Norge. Det finnes en sykkel i nærmest hver eneste bod og hage i landet, og flere har fått øynene opp for sykling som treningsform. Derfor vil reisene vi arrangerer med Joker-Icopal og løypene rytterne deres lager være tilrettelagt for ivrige utøvere og «hvermansen». Vi gleder oss veldig, forteller Engenes.

En unik verdi for sykkelsporten

Ole Brokhaug i Intersport legger ikke skjul på at det nye samarbeidet også har en unik verdi for Joker-Icopal og sykkelsporten i Norge generelt.

- Når man driver med idrett på toppnivå er kvalitet helt avgjørende når det kommer til treningsfasiliteter og arrangement, og det får vi virkelig med Apollo. De ser verdien i arbeidet som er blitt gjort gjennom mange år, og deler entusiasmen vår for både sykling og tiden som kommer. Dette samarbeidet er midt i blinken for oss som brenner for sykkel, og vi gleder oss til å komme i gang, sier han.

Siden Apollo Sports ble lansert i 2009 har reisearrangøren tidoblet tilbudet, og salget av treningsreiser har økt med over 40 prosent siden fjoråret. I dag tilbyr Apollo 14 Sports-hoteller fordelt på ti ulike reisemål, og i tillegg til Joker-Icopal samarbeider Apollo også med blant annet med Det norske Triatlonforbundet og den svenske olympiske komité.

Joker-Icopal
Apollo inngår samarbeid med Joker-Icopal