Volkswagen

Åpner for bestilling av Volkswagen ID.4

Del
ID.4 hadde sin verdenspremiere 23. september 2020, og allerede i dag åpner Volkswagen i Norge for bestilling av to eksklusive lanseringsmodeller; ID.4 1ST og ID.4 1ST Max. Samtidig åpnes det for forhåndsbestilling av ID.4 med firehjulstrekk.
Åpner for bestilling av ID.4 1st i Norge
Åpner for bestilling av ID.4 1st i Norge
  • Volkswagen ID.4 med verdenspremiere den 23. september
  • Åpner for bestilling av to eksklusive lanseringsmodeller med bakhjulstrekk: ID.4 1ST og ID.4 1ST Max
  • Begge lanseringsmodellene vil få et batteri på 77 kWh netto, og rekkevidde på inntil 496 km for ID.4 1STog inntil 487 km for ID.4 1ST Max (WLTP)
  • Første kundeleveringer fra januar 2021
  • Åpner for forhåndsbestilling av en modell med firehjulstrekk

-  Vi er stolte av å åpne for salg nå av to eksklusive lanseringsmodeller, allerede dagen etter verdenspremieren av ID.4, sier Harald Edvardsen-Eibak. ID.4 er den perfekte familiebilen som vi virkelig ser fram til å lansere i Norge, med utlevering av de første kundebilene fra januar 2021. Volkswagens første fullelektriske SUV er som skapt for norske forhold med lang rekkevidde, fleksibilitet med god plass, hengerfeste og takrails, sier Edvardsen-Eibak.

Priser

ID.4 1ST Kr. 426.900,-

ID.4 1ST Max Kr. 509.500,-

Prisene er inkludert frakt- og leveringsomkostninger, levert Volkswagen-forhandler i Oslo.

ID.4 med firehjulstrekk

-  I tillegg åpner vi i dag også for forhåndsbestilling på volkswagen.no av en sporty toppmodell med mer effekt og firehjulstrekk, sier Harald Edvardsen-Eibak. Denne vil vi åpne for salg av våren 2021, og den vil leveres fra sommeren 2021, tilføyer Edvardsen-Eibak.

ID.4 1ST-modellene

Begge lanseringsmodellene er basert på ID.4 Pro Performance. De har en motoreffekt på 204 hk (150) kw, og et batteri med 77 kWh netto energilager. ID.4 1ST kan lynlades med inntil 125 kW effekt, noe som gjør at kundene kan øke rekkevidden med 320 km på ca. 30 minutter (WLTP). Senere vil det komme en ID.4-modell med rekkevidde på inntil hele 520 km (WLTP).

Nye Volkswagen ID.4 er en sann allrounder med stor plass, lang rekkevidde - og takrails og tilhengerfeste som standard på ID.4 1ST-modellene.

ID.4 har en lengde på 4 584 mm. Bredden er 1 852 mm, og høyden er 1 631 mm. En akselavstand på 2 771 mm gir svært god plass innvendig.

ID.4 1ST står på 20-tommers hjul i «Drammen»-design, og «Exterior Style»-pakken med mørke ruter bak gir et slående inntrykk på veien. Forsetene og multifunksjonsrattet har oppvarming, og ambientebelysningen kan velges i 30 ulike farger. Pedalene i rustfritt stål har play- og pausedesign, mens rattet har «1ST»-logo. Et ryggekamera gir hjelp til manøvrering. Tosoners klimaanlegg og oppvarmet frontrute gir helårskomfort.

Navigasjonssystemet «Discover Pro» og fire USB-porter er standard i ID.4 1ST. Det er også en rekke viktige assistentsystemer: «Front Assist», «Adaptive Cruise Control» og «Lane Assist». Annet viktig standardutstyr i Norge er en varmepumpe, som både varmer og kjøler kupeen effektivt – og tilhengerfeste.

ID.4 1ST Max.

I tillegg til alt utstyret som er standard på ID.4 1ST, vil ID.4 1ST Max være utstyrt med nær sagt hele tilbehørskatalogen som standard. Utvendig inkluderer det «LED matrix»-hovedlys, «3D LED»-baklys og 21-tommers «Narvik» felger. Disse understreker bilens atletiske natur, sammen med den progressive styringen og adaptivt understell (DCC). Listen mellom hovedlysene og i dørhåndtakene er belyst.

Innvendig tilbyr ID.4 1ST Max passasjerene en suveren komfort. Standardutstyret inkluderer elektrisk seteregulering, panoramatak, 3-soners klimaanlegg og elektrisk betjent bakluke med «Easy Open & Close». ID.4 1ST Max kutter heller ingen svinger når det kommer til betjening, «connectivity» og assistentsystemer: «Augmented reality head-up display», 12-tommers touchskjerm, «Komforttelefon med induksjonslading», «Travel Assist, «Side Assist» og «Emergency Assist» er alt sammen standard.

Begrenset antall

Begge lanseringsmodellene er begrenset til et totalt antall på 27 000 biler. Når de er utsolgt, vil de bli etterfulgt av ferdigspesifiserte modeller. Disse har samlet det mest populære utstyret på markedet i pakker. Dette vil gjøre valgmulighetene enda mer oversiktlig for kundene, og fabrikken i Zwickau vil kunne bygge bilene raskt, for hurtig levering.

CO2-nøytral ID.4

Volkswagen viser vei mot en bærekraftig framtid med den nye ID.-familien. Både ID.3 og ID.4 blir produsert med en karbonnøytral verdikjede. Den energikrevende produksjonen av batteriene blir for eksempel gjort 100% med elektrisitet fra fornybare kilder.

Klikk her for å se filmen

 

Mer informasjon om ID.4

Engelsk fullversjon

Høydepunktene i overblikk

  • 100% SUV, 100% elektrisk: ID.4 er Volkswagens første fullelektriske SUV, og den vil også bli merkets første globale elbil. Den vil lanseres i verdens største markedssegment, klassen for kompakte SUV-er.
  • To lanseringsmodeller: ID.4 vil lanseres i Norge med to eksklusive modeller i et begrenset antall: ID.4 1ST og den svært velutstyrte ID.4 1ST Max.
  • Et design for en ny æra: ID.4 har muskulære proporsjoner og fremstår svært moderne. Det rene, flytende designet er inspirert av naturen og sikrer enestående aerodynamikk.
  • Ny lysteknologi: De interaktive «IQ.Light LED Matrix»-frontlyktene gir intelligent styring av hovedlyskjeglen. I tillegg gir «3D LED» baklys med innovativ teknologi.
  • En sann allrounder: De store hjulene, med opptil 21-tommers størrelse, understreker bilens sportslige karakter. Begge lanseringsmodellene er utstyrt med takrails og tilhengerfeste som standard. ID.4 1ST Max har i tillegg panoramaglasstak og elektrisk betjent bakluke.
  • Ytelser og rekkevidde: Begge lanseringsmodellene er basert på ID.4 Pro Performance og har en motoreffekt på 150 kW (204 hk). Rekkevidden er opptil 496 km.
  • «Open space» for passasjerene: Arkitekturen i ID.4 er basert på en lang akselavstand. Det gjør interiøret like rommelig som i en konvensjonell SUV av den nest største klassen.
  • «State-of-the-art»-betjening: Touchdisplay med opptil 12 tommer, og naturlig stemmestyring på norsk. «ID. Light» blir også standard. Tilleggsutstyret i Max inkluderer et «augmented reality head-up display», der informasjonsvisningen blir prosjisert i bilens reelle omgivelser.
  • Nye elektronikkplattform: Programvaren og maskinvaren i ID.4 er utviklet med en helt ny arkitektur. Dette gjør det mulig for kundene å laste ned oppdateringer etter at bilen er kjøpt.
  • Omfattende «Connectivity»: Føreren kan gjennom navigasjonssystemet få tilgang til den nettbaserte tjenesten «We Connect Start». Assistentsystemene i «IQ.Drive» gjør enhver kjøretur til en avslappende opplevelse.
  • Bærekraftig elektrisk mobilitet for alle: Volkswagens elektriske offensiv fortsetter å skyte fart. ID.4 er produsert ved fabrikken i Zwickau, med nøytralt karbonregnskap.

Posisjonering

Den første elektriske SUV-en fra Volkswagen. Volkswagens elektriske offensiv fortsetter å skyte fart: Etter ID.3 er ID.4 den andre bilen som er basert på den modulære plattformen for elektriske biler (MEB), og den første helelektriske SUV-en fra merket. ID.4 gjør det mulig å benytte denne rene formen for mobilitet også på turer opp i fjellene, eller inn i skogen, og demonstrerer en av selskapets største styrker: Utviklingen av moderne elbiler som kombinerer pris, ytelser og bærekraft for kundene.

En milepæl i den elektriske offensiven. ID.4 lanseres i verdens største markedssegment, den kompakte SUV-klassen. Den vil bli produsert og solgt i Kina, USA og Europa, og markerer en strategisk milepæl i Volkswagengruppens elektriske offensiv. Volkswagen planlegger å lansere 75 helelektriske modeller innen 2029, og vil selge 26 millioner elbiler i denne perioden. Et helt økosystem av bærekraftig elektrisk mobilitet vil bli etablert rundt disse bilene. ID.4-kundene vil motta biler som er produsert med nøytral karbonbalanse. Så sant de også lades med elektrisitet fra fornybare kilder – for eksempel «Volkswagen Naturstrom» eller norsk vannkraft – vil de være karbonnøytrale i bruk også.

Design, interiør og betjening

Muskulære og flytende linjer. Den 4,58 meter lange ID.4 gir et kraftfullt og selvsikkert inntrykk på veien. Designet karakteriseres av klare, flytende og sterke linjer. Det kombinerer den robuste naturen til en SUV med avansert aerodynamikk – dragkoeffisienten er bare 0,28. I tillegg til de svøpende linjene og den grunnleggende karosseriformen, bidrar tallrike detaljer til dette enestående resultatet. For eksempel gir samspillet mellom baklysene og takspoileren luften en ren slippstrøm.

Som den kompakte ID.3, symboliserer ID.4 starten på en ny æra for mobilitet. Her finnes ingen radiatorgrill, siden en elbil ikke trenger det. De karakteristiske hovedlysene og signaturlyset mellom dem gir frondesignet en helt spesiell, moderne touch.

Karosseriet viker atletisk og fremstår som sømløst, med store hjul som hinter om den sterke og sportslige naturen til ID.4. Den markerte skulderlinjen gir karosseriet kraft, og den dynamiske taklinjen strekkes i hele bilens lengde. Den avsluttes i de flate D-stolper, som gir en intens og skulpturell karosseriavslutning. Sofistikerte tekniske løsninger er med på å redusere vekten. Sideseksjonene er for eksempel laget i aluminium og høyfast stål.

Lanseringsmodellene blir tilgjengelige med fire farger: «Blue Dusk Metallic», «Glacier White Metallic», «Honey Yellow Metallic» og «Magan Grey Metallic». Stylingpakkene har flere attraktive høydepunkt: Taket og de utvendige speilene er lakkert i sort, mens C-stolpene, taklinjene og takrailsen er i sølv. Alt etter fargevalg, vil de nedre karosseridelene være enten i «Grey Tech» eller sorte.

«IQ.Light» med nye teknologier. Lysteknologien i ID.4 er nyskapende. Den inkluderer de interaktive «IQ.Light LED matrix»-hovedlysene (standard på ID.4 1ST Max), som gir føreren en vennlig velkomst ved å snu på linsemodulene når bilen låses opp. De har en intelligent kontrollert lyskjegle, som gir sammenhengende og kraftig lys, uten å blende andre trafikanter.

«3D LED»-baklysene (også standard på ID.4 1ST Max) har dynamiske blinklys, som løper innefra og utover. Lyset fra baklyktene er spesielt homogent og tredimensjonalt – det er generert av innovative, enkeltstående dioder i et 3D-rom. Bremselysene er i X-form. Lysene gir også dynamiske mønster når føreren nærmer seg eller forlater bilen.

«Open Space» gir loungeatmosfære. Dørhåndtakene til ID.4 flukter med karosseriet, og elektrisk betjening er standard. Fører og passasjerer stiger inn gjennom store døråpninger, og sitter komfortabelt og høyt. Takket være korte overheng og en akselavstand på 2,77 meter, er bilens interiør rommelig og luftig – som en konvensjonell SUV i den nest største klassen. Dette gir «Open Space», akkurat som i alle de andre ID.-modellene til Volkswagen. Panoramaglasstaket strekker seg i nær hele takets lengde (standard på ID.4 1ST Max), og fyller bilen med lys. Midtkonsollen har fleksible konfigurasjonsmuligheter og er ikke forbundet med dashbordet. Det gir et ryddig interiør. En senterairbag mellom forsetene utløses ved en sidekollisjon, noe som hever det høye nivået av passiv sikkerhet ytterligere.

Farger og interiørvalg. Fargene og materialene i interiøret til begge lanseringsmodellene er moderne og attraktive. I ID.4 1ST er det tofargede setetrekkene i hovedsak i «Art Velours»-mikrofiber, i «Platinum Grey». Den samme grånyansen finnes i dørsidene og dashbordet. Innslag av «Florence Brown» finnes i setene og dørene. Rattet, rattsøylen og displayomrammingene er i enten «Piano Black» eller den puristiske «Electric White».

ID.4 1ST Max har samme setetrekk og farger, men uten hvite innslag. Setene i denne modellen kommer med tallrike elektriske justeringsmuligheter, og med en pneumatisk korsryggstøtte med massasjefunksjon. Setene er godkjent av organisasjonen «German Campaign for Healthier Backs» (AGR). Alle setene har armlene på innsiden som standard, og alle setetrekkene er fra ikke-animalske materialer.

Bagasjerommet har et volum på 543 liter, som kan økes til 1575 liter ved å felle ned bakseteryggen. ID.4 1ST Max kommer med «Easy Open & Close» elektrisk bakluke, som kan åpnes med en fotbevegelse. Bagasjeromsnett, nettingvegg og variabelt bagasjeromsgulv er også blant standardutstyret på ID.4 1st Max. Med tilhengerfeste, som er standard på lanseringsmodellene, kan den elektriske SUV-en trekke opptil 1000 kg.

Nyskapende betjeningskonsept. Volkswagen har utstyrt sin første elektriske SUV med et nyskapende betjeningssystem. Dashbordet har ingen fysiske knapper eller brytere, noe som gir et rent og ultramoderne utrykk. Føreren ser den mest sentrale informasjonen på et kompakt display, som kontrollers fra multifunksjonsrattet. Med en stor vribryter på høyre side av displayet velges kjøremodus. Midt på dashbordet er det en stor touchskjerm for navigasjonssystem, telefonfunksjoner, media, assistentsystemer og bilens innstillinger. Skjermen måler 10-tommer diagonalt i ID.4 1ST og 12 tommer i ID.4 1ST Max. Den naturlige stemmestyringen aktiveres med «Hallo ID.», og den forstår et stort antall av dagligfraser, også på norsk.

Innovative displayteknologier. To innovative displayteknologier kompletterer betjeningskonseptet. «ID. Light», en smal lysstripe som løper i hele bilens bredde under frontruten, er standard. Det gir støtte til føreren ved for eksempel retningskifte og bremsing, med intuitive lyseffekter. «Head-up display» med augmented reality (standard på ID.4 1ST Max) projiserer retningspiler og annen informasjon opp i frontruten, slik at de blir en del av bilens omgivelser.

«Connectivity»

Allsidig navigasjonssystem. ID.4 1ST og ID.4 1ST Max ruller av produksjonslinjen med navigasjonssystemet «Discover Pro». Den nettbaserte stemmestyringen utvider stadig mulighetene, siden mange av funksjonene er basert på kunnskap som samles i skylangringen. Til våren kan du kanskje si: «Hallo ID. Hvor er den nærmeste iskiosken? Så svarer din ID.4, og navigerer direkte dit. «App Connect» speiler appinnholdfr a smarttelefonen til infotainmentskjermen. Både fører og passasjerer kan innlemme mobiltelefonenes digitale økosystem direkte i bilen, for eksempel med Android Auto, Apple Car Play og Mirror Link. Et annet høydepunkt er «Komforttelefon med induksjonslading», som kopler smarttelefoner til bilens system (standard på ID.4 1ST Max).

Nettjenesten «We Connect». ID.4 kunder kan kontrollere ladeforløp og klimatisering med den kostnadsfrie «We Connect ID.»-appen, og har også oversikt over batterinivå og rekkevidde. Stasjonær klimatisering fungerer også når bilen ikke er tilkoplet noe ladepunkt.

Assistentsystemene «IQ.Drive». Assistentsystemene som er installert i ID.4 fra fabrikken er samlet i «IQ.Drive»-konseptet. De akustiske parkeringssensorene (standard) har integrert bremsefunksjon. Andre system som også er standard i lanseringsmodellene inkluderer «Lane Assist», autonom «Emergency Braking Front Assist», som inkluderer bremsing for møtende kjøretøy ved venstresving i kryss, og «stop & go» adaptiv cruisekontroll med hastighetskontroll. Systemet analyserer navigasjonsdata og trafikkskilt, og kan derfor regulere hastigheten prediktivt: Hastigheten reduseres automatisk før svinger, rundkjøringer, soner med redusert hastighet og tettbygd strøk. «Eco Assistance»-systemet er også standard. Denne funksjonen informerer føreren når det er fornuftig å løfte foten fra gasspedalen.

ID.4 1ST Max her enda flere systemer om bord: «Travel Assist» kontrollerer avstanden til kjøretøyet foran, og holder også bilen sentrert i sitt kjørefelt. For å holde funksjonen aktiv trenger føreren bare å gi lette berøringer av det kapasitive rattet. Ved filskift gir «Side Assist» advarsel om kritiske situasjoner, og «Emergency Assist» vil bremse opp og stoppe bilen om føreren ikke lenger skulle være i stand til det.

Ny elektronisk plattform. Bak den elektroniske intelligensen i ID.4 ligger et helt nytt arkitekturkonsept. Maskinvaren er bygget rundt to sentrale høyytelsescomputere. Programvarearkitekturen følger prinsippet til lokale servere. Siden programvaren er bygget som bred serviceplattform, gjør den utveksling av data og funksjoner betydelig enklere mellom de involverte systemene. Dette gjør det enklere å integrere nye datapakker – selv om sikkerhet alltid er første prioritet. Grunnleggende funksjoner som fremdrift og bremsing har fremdeles sine separate kontrollenheter.

ID.4-kunder vil oppleve at den nye elektroniske plattformen også gjør det mulig å oppgradere den sentrale programvaren over mobilnettverket. Data overføres til bilene, og installeres når turen er over, slik at de er klar til å brukes neste gang bilen startes. Dette innebærer også at mange funksjoner kan legges til etter bestilling og utlevering av bilen.

Motor og drivlinje

Høyeffektiv PSM-motor. Rett foran bakakselen til ID.4 sitter den elektriske motoren som driver hjulene via en girkasse med ett trinn. Motoren er svært effektiv, med permanente magneter (PSM), og er en kompakt og lett konstruksjon. I begge lanseringsmodellene yter motoren 204 hk (150 kW), og 310 Nm dreiemoment er tilgjengelig fra start. Bilen sprinter dermed til 100 km/h på 8,5 sekunder, mens toppfarten er begrenset til 160 km/h. En toppmodell med enda mer effekt og firehjulsdrift vil bli lansert i 2021.

Sportslig natur. ID.4 er en sportslig allrounder, som også er lettkjørt. Litium-ion-batteriet, plassert mellom akslene under gulvet i kupeen, senker tyngdepunkt og gir en jevn vektfordeling mellom for- og bakhjul. Begge deler gir fordeler i form av en kjøreopplevelse som er både komfortabel og agil. Bakhjulsdrift gir god fremdrift, og med god bakkeklaring vil Volkswagens elektriske SUV også føle seg hjemme i lett offroadterreng. 

Det slående designet av felgene, som har norske navn, er en integrert del av det aerodynamiske konseptet. De to lanseringsmodellene har store lettmetallhjul i 20-tommers og 21-tommers størrelse. Selv om disse trenger mye plass i hjulhusene for styrebevegelsene, klarer ID.4 å snu på rundt 10,2 meter – utrolig lite for en bil av denne størrelsen.

ID.4 1ST Max blir levert med adaptivt understell, DCC. Dette er koplet til ulike kjøreprofiler, som gir sjåføren valg mellom «Eco», «Comfort» og «Individual modes». Begge systemene gir en større spennvidde mellom komfort og sportslighet. Bilens «Vehicle Dynamic Manager (VDM) samkjører de adaptive støtdemperne med den elektroniske differensialsperren (XDS), og regulerer disse med maksimal presisjon. Progressiv styring er også standard på ID.4 1ST Max. Den gir en mer direkte styreutveksling for større rattutslag.

Batteri og lademuligheter

77 kWh energilager. Volkswagens elektriske SUV er en allrounder som også klarer langturer med stor selvsikkerhet. Den elektriske energien i de to ID.4 1ST-modellene er lagret i et batteri med 77 kWh nettokapasitet. Det veier 493 kg, og gir rekkevidder på opptil 496 km.

Batterihuset består av aluminiumsseksjoner, og er beskyttet av en sterk ramme. Det har tolv batterimoduler, der hver av dem inneholder 24 «poseceller» med fleksibel utvendig «pose». I bunnplaten er det vannkanaler for temperaturregulering. Volkswagen garanterer at batteriet vil beholde minimum 70% kapasitet etter 8 år eller 160 000 km.

Kraftfull energiregenering. En nøkkelfaktor for den lange rekkevidden til ID.4 1ST er den effektive regenereringen av energi. Med girvelgeren kan føreren bestemme hvordan bilen skal gjøre dette: I «D» («Drive») vil bilen seile – altså rulle fritt – i de fleste situasjoner når gassen slippes. I «B» («Brake») vil den elektriske motoren fungere som generator, og lade batteriet. I mange dagligdagse kjøresituasjoner vil lette oppbremsinger kunne gjøres bare med den elektriske motoren, med de hydrauliske bremsene på hjulene i reserve for mer kraftfulle oppbremsinger.

Hurtiglading med likestrøm. På DC-ladestasjoner – for eksempel Ionity – kan ID.4 med 77 kWh-batteri «tanke» 320 km på rundt 30 minutter (WLTP). Ladeeffekten er opptil 125 kWh. Ved offentlige ladestasjoner med AC, kan ID.3-kundene lade med en Mode 3-kabel

ID.4 1ST-modellene

Lansering med to modeller. ID.4 vil lanseres i Norge med to eksklusive modeller i et begrenset antall: den komplett utstyrte ID.4 1ST og den svært velutstyrte ID.4 1ST Max. Kundeleveringene av lanseringsmodellene ID.4 1ST og ID.4 1ST Max vil være fra januar 2021.

ID.4 1ST. ID.4 1ST står på 20-tommers hjul i «Drammen»-design, og «Exterior Style»-pakken med sotede vinduer bak gir et slående inntrykk på veien. Forsetene og multifunksjonsrattet har oppvarming, og bakgrunnslyset kan velges i 30 ulike farger. Pedalene i rustfritt stål har play- og pausedesign, mens rattet har «1ST»-logoen. Et ryggekamera gir hjelp til manøvrering. To-soners klimaanlegg og oppvarmet frontrute gir helårskomfort.

Navigasjonssystemet «Discover Pro» og fire USB-porter er standard i ID.4 1ST. Det er også en rekke viktige assistentsystemer: «Front Assist», «Adaptive Cruise Control», og «Lane Assist». Annet viktig standardutstyr i Norge er varmepumpe, som både varmer og kjøler kupeen effektivt – og tilhengerfeste.

ID.4 1ST Max. I tillegg til alt utstyret som er standard på ID.4 1ST, vil ID.4 1ST Max være utstyrt med nær sagt hele tilbehørskatalogen som standard. Utvendig inkluderer det «LED matrix»-hovedlys, «3D LED»-baklys og 21-tommers «Narvik» felger. Disse understreker bilens atletiske natur, sammen med den progressive styringen og adaptivt understell (DCC). Listen mellom hovedlysene og i dørhåndtakene er belyst.

Innvendig tilbyr ID.4 1ST Max passasjerene en suveren komfort. Standardutstyret inkluderer elektrisk seteregulering, panoramatak, 3-soners klimaanlegg og elektrisk betjent bakluke med «Easy Open & Close».

ID.4 1ST Max kutter heller ingen svinger når det kommer til betjening, «connectivity» og assistentsystemer: «Augmented reality head-up display», 12-tommers touchskjerm, «Komforttelefon med induksjonslading», «Travel Assist, «Side Assist» og «Emergency Assist» er alt sammen standard.

Begrenset antall. Begge «lanseringsmodellene er begrenset til et totalt antall på 27 000 biler. Når de er utsolgt, vil de bli etterfulgt av prekonfigurerte modeller. Disse har samlet de mest populære utstyret på markedet i pakker. Dette vil gjøre valgmulighetene enda mer oversiktlig for kundene, og fabrikken i Zwickau vil kunne bygge bilene raskt, for hurtig levering.

Tekniske data for ID.4 1st

ID.4 1ST og ID.4 1ST Max

Maksimal effect

150 kW / 204 hk

Maksimalt dreiemoment

310 Nm

Girkasse

Ett trinn

Toppfart

160 km/h

0-100 km/h

8,5 s

Batterikapasitet, netto

77 kWh

Rekkevidde

Inntil 496 km

Lengde

4 584 mm

Bredde

1 852 mm

Høyde

1 631 mm

Akselavstand

2 771 mm

Dragkoeffisient

cd 0.28

Bagasjevolum

543 l

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Dokumenter

Lenker

Om Volkswagen

Volkswagen
Volkswagen
Frysjaveien 31b
0609 Oslo

240 33 300http://www.vw.no

Volkswagen er Norges mest kjøpte bilmerke, og det for tiende året på rad i 2019. Volkswagen har modeller for enhver smak, og ligger helt i tet når det gjelder teknologi, sikkerhet og miljø. Volkswagen er ledende på ladbare biler i Norge med sine elbiler og ladbare hybrider. Globalt skal Volkswagen bli verdensledende innen elektrisk mobilitet, med en produksjon på en million elbiler fra 2025.

Besøk oss gjerne på:

https://www.volkswagen.no/no.html

https://moller.no/no/nyhetsrom

https://www.volkswagen-newsroom.com/en

https://www.volkswagenag.com/

Følg pressemeldinger fra Volkswagen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Volkswagen

Ren elbilportefølje skal ta Volkswagen til topps igjen2.1.2024 14:16:58 CET | Pressemelding

Etter mange år på topp, har Volkswagen mistet plassen som Norges mest kjøpte personbilmerke. Nå tar merket fatt på 2024 med nye priser, utelukkende elbiler i porteføljen og ambisjoner om å ta tilbake førsteplassen. – Vi har Norges beste, elektriske modellportefølje, folkelige priser og et svært kompetent forhandlernett nærme kunder over hele landet. Vi har alle forutsetninger for å ta tilbake førsteplassen, sier Ulf Tore Hekneby.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye