Åpner for bestilling av nye Volkswagen Polo

Den tradisjonsrike småbilen Volkswagen Polo har vært blant klassens mest solgte i en årrekke, og nå kan kundene bestille den helt nye generasjonen.

Volkswagen Polo

Med nesten 17 millioner solgte biler, er Volkswagen Polo blant verdens aller mest suksessfulle småbiler. Også i Norge har Polo vært blant de mest populære i klassen helt siden introduksjonen av den første generasjonen i 1975. Med den sjette generasjonen Polo tøyer Volkswagen grensene for hvordan en bil i denne klassen skal være – både med tanke på plass og teknologi.

Den nye bilen har fått et helt nytt eksteriørdesign, vesentlig bedre plass innvendig, et førermiljø som er tilpasset en digital hverdag, moderne bensin- og dieselmotorer samt en rekke førerassistansesystemer som tidligere var forbeholdt større modeller.

Nå er det åpent for forhåndsbestilling av den nye modellen hos Volkswagen-forhandlere over hele Norge. Ved lansering vil bilen kunne bestilles med 1-liters bensinmotor på 65 eller 95 hestekrefter – hvor sistnevnte kan leveres med 7-trinns DSG automatgir. I løpet av høsten vil det også være mulig å bestille Polo med en bensinmotor på 115 hestekrefter samt toppmodellen GTI med 200 hestekrefter og sekstrinns DSG automatgir. GTI-modellen med manuell girkasse vil bli tilgjengelig fra sommeren 2018.

Polo kan nå leveres med hele ni forskjellige eksteriørfarger, men ytterligere fem farger vil bli tilgjengelig i løpet av tiden som kommer. Utstyrsnivåene Trendline, Businessline og Highline er tilgjengelige for bestilling nå, men mot slutten av året får kundene også mulighet til å velge de populære R-Line-pakkene.

Trendline

​​​​​Pris uten frakt- og leveringsomkostninger

1,0 65 hk, 5-trinns manuell ​​

193 600,-

Businessline

1,0 TSI 95 hk, 5-trinns manuell​​

223 300,-

1,0 TSI 95 hk, 7-trinns DSG ​​

239 700,-

Highline

1,0 TSI 95hk, 5-trinns manuell​​​

233 500,-

1,0 TSI 95 hk, 7-trinns DSG​​​

249 900,-

240 33 300http://www.volkswagen.no/

Volkswagen skriver historie med elbilen I.D. R Pikes Peak – ny rekord i ”Race to the clouds”25.6.2018 16:01Pressemelding

Volkswagen og I.D. R Pikes Peak har skrevet historie i Pikes Peak bakkeløp i Colorado, USA. Den 680 HK sterke løpsbilen I.D. R Pikes Peak, med føreren Romain Dumas (Frankrike) bak rattet, beseiret hele startfeltet søndag - inkludert biler med konvensjonell drivlinje. Således slo Volkswagen ikke bare den forrige rekorden for elbiler, men forbedret også Sébastien Loebs (Frankrike) samlede rekord fra 2013 - med totalt 16 sekunder.