Åpen dag på utbyggingsprosjektet Åseral Nord

Sammen med Åseral kommune inviterer vi til åpen dag på anleggsområdet på Ljosland søndag 14. oktober.

Vi har opplevd engasjement rundt utbyggingsprosjektet på Ljosland i Åseral. Byggeaktiviteten er stor, og de første steinene på det som skal bli den nye demningen er allerede lagt.

For oss er det viktig med en tett og god dialog med de som har interesser i området rundt, og derfor inviterer vi alle til åpen dag for å se på arbeidet som er gjort så langt.

Representanter fra Agder Energi og Åseral  kommune vil være tilstede og kan svare på eventuelle spørsmål. Vi har lagt opp til to puljer med omvisning på området, en klokka 12 og en klokken 14. Over 50 personer har meldt seg på.

Kort om prosjektet

I løpet av de siste årene har Agder Energi oppgradert flere av vannkraftanleggene i Åseral kommune. Ny demning ved Langevatn og rehabilitering av den rasutsatte tunellen til Nåvatn er en del av denne storsatsningen som vi kaller Åseral Nord. Prosjektet har en totalkostnad på 800 millioner kroner og er viktig for å opprettholde en stabil og trygg kraftproduksjon samtidig som det legger til rette for mer ren energi til samfunnet.

Dere er hjertelig velkommen til Ljosland søndag 14. oktober.  Dersom dere tar turen setter vi pris på om dere kan gi beskjed i forkant, slik at vi får sørget for tilgjengelig vernetøy og lignende.

Ta kontakt med Tor Åmdal, prosjektleder. Telefon: 977 60 407