Anthon B Nilsen Utdanning skifter navn til Intendia Group

Etter nærmere tjue år med utvikling og drift av private undervisningsvirksomheter skifter Anthon B Nilsen Utdanning nå navn til Intendia Group. Navneskiftet gjenspeiler en tydelig endring av strategi som innebærer en ambisjon om å spille en større rolle innenfor arbeidsmarkedstrening og voksenopplæring både i og utenfor Norge. For å lykkes med en bredere skandinavisk satsing må virksomheten gis mulighet til å bygge sin egen identitet uavhengig av Anthon B Nilsens andre aktiviteter i Norge og med et navn som er anvendbart på flere språk.

- Selv om vårt utdanningskonsern har eksistert i nærmere tjue år – og noen av de enkelte virksomhetene i nærmere hundre – så føler vi at vi bare står på begynnelsen av en lang reise, sier Lars Buer, styreleder i Intendia Group. Dette blir en spennende reise både i og utenfor det norske og svenske utdanningslandskapet, men vi har også et blikk på verden og har klare internasjonale ambisjoner. Vi vil med navnet Intendia også gi et klart signal om at det er vår intensjon at våre utdanninger alltid skal gi et «vinn-vinn-vinn» resultat for individet, arbeidsgiveren og samfunnet, avslutter Lars Buer.

- Omstillingen i næringslivet og arbeidslivet går stadig raskere og med det følger en forventning om at vi i voksen alder må «lære på nytt og lære noe nytt», sier Anders Hvarfner, konsernsjef i Intendia Group. Derfor er det viktig at vi som utdanningsaktør blir en konstruktiv pådriver i dialogen mellom arbeidsgivere, myndigheter og ledende politikere. Som utdanningsaktør har Intendia Group en betydelig innovasjonskraft og ønsker et aktivt samarbeid med partene for å kutte ned tiden som går fra et behov er identifisert til utdanning er gjennomført.  Et høyere tempo er viktig både for å hjelpe mennesker inn på arbeidsmarkedet og for å sikre at arbeidsgivere finner og beholder medarbeidere med nødvendig og tidsriktig kompetanse, understreker Anders Hvarfner.

Intendia Grouper et av Skandinavias ledende utdanningskonsern med virksomhet i Sverige og Norge. Konsernet består av 12 sterke og uavhengige merkevarer, og hvert år utdanner og utvikler vi over 40 000 studenter og deltakere. Gjennom et økende antall internasjonale samarbeid og partnerskap er virksomheten også representert mange ulike steder rundt om i verden, f.eks. i USA, Australia, Tanzania og Etiopia, i tillegg til en rekke europeiske land.

I Norge drives virksomheten gjennom Bilder Nordic School of Photography, Bjørknes Høyskole, Bjørknes Privatskole, Joblearn, Junglemap, NKI Nettstudier, SoFI - School of Fashion Industry og Treider. I Sverige driver konsernet virksomhet gjennom Berghs School of Communication, Competens, Iris og Medlearn.

Helena Didehvar, , +46 (0)765 266895

Om Anthon B Nilsen AS

Anthon B Nilsen AS
Rådhusgaten 27

Tradisjonsrikt konsern med virksomheter innen privat utdanning, eiendomsutvikling og handel.

Følg pressemeldinger fra Anthon B Nilsen AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Anthon B Nilsen AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Anthon B Nilsen AS

Et av Nordens største eiendomsselskaper satser sammen med Anthon B Nilsen i Norge7.9.2020 09:00:00 CEST | Pressemelding

Et av Sveriges og Nordens største eiendomsselskap, børsnoterte Fastighets AB Balder, med Erik Selin som største eier, kjøper 50 prosent av Anthon B Nilsen Eiendom AS. Transaksjonen omfatter Anthon B Nilsen-konsernets samlede eiendomsportefølje med eiendommer i Oslo og på Lahaugmoen på tilsammen 60 000 kvm, samt en utviklingsportefølje på 170 000 kvm i Østlandsområdet. Markedsverdien av eiendommene som inngår i transaksjonen er nærmere NOK 3 milliarder.

God resultatutvikling i Anthon B Nilsen7.5.2018 11:44:21 CEST | Pressemelding

Hovedselskapene i Anthon B Nilsens portefølje av virksomheter viste gode resultater i 2017. Dette ga en positiv verdiutvikling for porteføljen. Anthon B Nilsens samlede driftsinntekter i 2017 beløp seg til kr 1 256 mill. Korrigert for gevinster og solgte virksomheter, var driftsinntektene 2,5 prosent lavere enn året før. Konsernets driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) utgjorde kr 172 mill., mot kr 212 mill. i 2016. Driftsresultatet (EBIT) ble kr 90 mill. mot kr 118 mill. i 2016. Resultatet før skatt ble kr 160 mill. sammenlignet med kr 60 mill. året før. Salg av heleide og deleide virksomheter bidro sterkt til den positive resultatutviklingen.