Ansvarsløst avgiftsregime fra regjeringen

Virke Handel er skuffet men ikke overrasket over utfallet av revidert nasjonalbudsjett.

Direktør for Virke Handel, Harald Andersen.
– Som fryktet gjør regjeringspartiene og KrF ingen grep for å stoppe den hurtigvoksende handelslekkasjen og tapet av arbeidsplasser i handel og næringsmiddelindustri. Virke handel er svært skuffet over budsjettavtalen, sier Harald Andersen, direktør for Virke Handel.
– En utredning om redusert sukkeravgift på drikkevarer med lavt sukkerinnhold vil neppe bidra til å stoppe handelslekkasjen, det er å stikke hodet i sanden, mens Norge taper arbeidsplasser, sier Andersen.
– Det vil også monne lite for folkehelsen når norske forbrukere har fått en tax free-kanal til å handle sukkervarer på nettet fra utlandet, sier Virke-direktøren oppgitt.

Direktør for Virke Handel, Harald Andersen.