Anna Nord Bjercke (44) ny CFO i MøllerGruppen

Anna Nord Bjercke (44) er ansatt som ny CFO i MøllerGruppen. Hun kommer fra tilsvarende stilling i Norway Seafood Group AS.

– Bilindustrien står midt oppe i et enormt veiskille med teknologiskift, digitalisering og delingsøkonomi som det blir spennende å være med på. MøllerGruppen er svært godt posisjonert med sterke merkevarer, solid organisasjon og mange dyktige medarbeidere. Jeg gleder meg til å bli en del av MøllerGruppen, til å møte mine nye medarbeidere og til å ta fatt på arbeidsoppgavene i et av Norges mest spennende selskaper, sier Anna Nord Bjercke

Anna kommer fra stillingen som CFO i Norway Seafood Group AS. Hun har opparbeidet seg tung faglig kompetanse og bred ledererfaring også fra sine mange år i Statoil ASA og Svenska Statoil AB.

I Statoil-konsernet har Anna hatt flere sentrale lederstillinger innen finans og forretningsutvikling knyttet til detaljhandelsvirksomheten. Hun har også erfaring fra fornybar energi fra rollen som leder for bioenergi i konsernet, og har vært leder for Lean Procurement, med ansvar for å effektivisere konsernets innkjøpsfunksjon. Hun har sin Master of Science in Business Administration and Economics fra Universitetet i Linköping.

– Vi er veldig fornøyde med å få Anna med på laget. Hun har den faglige tyngden som trengs til oppgaven, i tillegg er hun svært engasjert og har godt humør – noe som er viktig for oss i MøllerGruppen, sier Terje Male, konsernsjef i MøllerGruppen.