Anna Kajander slipper akustisk versjon av "Sabla fin"

Anna Kajander viser i dag frem debutsingelen "Sabla fin" i en annerledes og minimalistisk drakt. Denne førsteversjonen av låta spilte Lofoten-jenta inn i et studio i Buenos Aires. Foto: Ylva Teigen Aas

Få, men vidunderlige uker har gått siden Anna Kajander slapp sin debutsingel. Siden da har "Sabla fin" blant annet fått førpremiere-plass hos Ruben på P3, samt nådd toppen av Spotifys Norway Viral 50-liste. Om du er én av dem som ikke får nok av å høre på denne låta, har Anna en ekstra sommerhilsen på lur til deg.

I dag slipper vi den akustiske versjonen av "Sabla fin", som bare forsterker råheten, godheten og låtskrivertalentet som Anna har i seg. Hør den her!

Denne ble spilt inn bare én uke etter at Anna skrev låta, og det skjedde - av alle steder - i et studio i Buenos Aires.

– En kveld, da jeg spilte på en bar der, kom en som heter Andres Cortes bort til meg. Han er produsent og musiker selv, og inviterte meg inn i studioet sitt. Det var da det første opptaket av "Sabla fin" ble gjort, som er det du kan høre nå - selv om jeg egentlig aldri trodde at det skulle brukes, forteller Anna.

Om du skulle ønske deg mer enn det, kan du finne Annas mildt sagt sjarmerende musikkvideo for "Sabla fin" her.

For nyheter og andre fine ting fra Anna, følg henne på Facebook, Instagram og Spotify.

Artwork for Sabla fin (akustisk)

Vi representerer Gåte, Oslo Ess, deLillos, CC Cowboys, The Dogs, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Anna Kajander, Temporary, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, Jess Morgan, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, duve, Ingrid Lovise, Påls butikk, Trang Fødsel, Samuelsen, Zuma, Edeema, Pine Lake, Orbo, daelen, The Contenders, Norwegian Thunderboys og 4ETG.

Mr. E & Me er ute med New Orchestral Hits 4 Kids!13.9.2019 09:57:56 CESTPressemelding

Verdens aller største selskap for klassisk musikk, Naxos, kliner til og sender en norsk barneplate ut til hele kloden - WORLD WIDE! New Orchestral Hits 4 Kids fra Mr. E & Me er ute nå! Her hjemme, til fjells og i bygd, ved kyst, til skogs og i by, er de kjent som Meg og kammeraten min. Ute i verden heter de Mr. E & Me. Me er selveste Meg, låtskriverfantomet Martin Hagfors og det er ikke noe mysterium at Mr. E er selveste Kammeraten, Erik Johannessen, også kjent som hele Jaga Jazzists Johannessen. Dette er popmusikk for barn i klassisk drakt (ikke barn i klassiske drakter nødvendigvis, de kan ha på seg hva de vil, det vi mener er at det er popmusikk i klassisk drakt. For barn). Dette er nyinnspillinger av Meg og kammeratens største hits på Megs morsmål, til Kammeratens arrangementer, med hele landets Kringkastingsorkester, Det Norske jentekor og hele verdens snydeligste Mari Boine, under ledelse av Ingar Bergby og hele ABBAs Anders Eljas. Hør hele New Orchestral Hits 4 Kids her! Har vi

deLillos er tilbake med historien om «Kent Evelyn»6.9.2019 09:51:20 CESTPressemelding

Vi sa du skulle få mer deLillos i 2019, og nå skjer akkurat det: «Kent Evelyn» er ute nå! Dette er en splitter ny singel fra deLillos sitt kommende album Dum som et menneske, som blir de norske musikkheltene sitt 18. (!) studioalbum. Etter å ha sluppet singler som «Plage», «Bare gråte» og «Se på et tre» det siste året, får du snart også høre mer ny musikk fra Lars, Lars, Øystein og Lars. Ifølge sistnevnte, Lars Beckstrøm, ble teksten til «Kent Evelyn» skrevet på bakgrunn av en opplevelse fra en gang på 90-tallet, da deLillos var på turné i Telemark. – Det var sent på kvelden etter konserten vår, sier Beckstrøm. – Vi var litt pussa og det var nok Kent Evelyn også. Han kom inn i garderoben sammen med en kompis og sjarmerte oss alle; hadde sminke på og fargerike klær og vi dro videre på bar. Han var utrolig morsom, fascinerende og sjarmerende og alle vi i deLillos syntes med tiden at han fortjente en sang. Ikke nok med det; de vurderte til og med å kalle opp et band etter ham. Kent Evelyn