Angrepene i Brussel: Reiseforsikringsdekning

Sender kriseteam til Brussel. Reiseråd fra Frendes alarmsentral. Dette dekker reiseforsikringen:

· Frende dekker avbestilling til Brussel. Gjelder foreløpig for reisende med avreise til og med mandag 28. mars.

· Frende dekker tidligere hjemreise for reisende som oppholder seg i Brussel til og med 28. mars.

Alarmsentralen vår, Falck Global Assistance, har sendt et kriseteam til Brussel. Teamet skal gi støtte og råd til nordiske reisende og utestasjonerte som nå befinner seg i Brussel.

Teamet har base på Royal Windsor Hotel Grand'Place, Rue Du-quesnoy 5-7, Brussels, 1000 BE.

Du når oss på 03600 hele døgnet. Og alarmsentralen vår på +47 21 49 24 14 fra utlandet. For nødstilfeller gjelder telefonnummer 112 i Belgia.

Reiseråd fra alarmsentralen vår:

Det føderale krisesenteret ved belgiske innenriksmyndigheter har stengt all offentlig transport. Her er retningslinjene som må følges: http://www.stib-mivb.be/index.htm?l=en

Der er ventet mye trafikk på alle veier i og rundt Brussel og ved grensen. Oppdateringer finner du her: http://www.bruxellesmobilite.irisnet.be

Unngå å bruke telefonlinjene hvis det ikke er strengt nødvendige samtaler, bruk SMS og sosiale medier.

De siste oppdateringer og offisiell informasjon: www.centredecrise.be

Offisielt telefonnummer for pårørende:  0032 2753 7300, telefonnummer for generell informasjon: 1171

Er du i Belgia anmodes du til å følge anmodningene fra belgiske myndigheter. Unngå reiser som ikke er nødvendig.

Transport til og fra Brussel forgår or tiden fra Amaterdam eller Düsseldorf, som ligger 230 og 239 kilometer fra sentrum av Brussel via veinettet. Presset på flyplassen Schiphol i Amsterdam er stort, så evakuering er anbefalt via Düsseldorf. Alternativ reisemåte er bil eller busstransport.

Publisert kl. 1053. Oppdatert 22. mars kl. 2000.