Andrew Lloyd Webber Unmasked: The Platinum Collection

Som en av de mest suksessfulle komponistene i moderne tid, inneholder Andrew Lloyd Webbers repertoar noen av verdens mest berømte musikaler; Sunset Boulevard, Cats, Aspects Of Love, Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, Jesus Christ Superstar, Evita, Starlight Express, The Phantom of The Opera, School of Rock og Love Never Dies  - for å nevne noen få.

I fjor ble Lloyd Webber den eneste personen med fire forestillinger på Broadway samtidig, sist det skjedde var i 1953 med Rodgers og Hammerstein. To av hans forestillinger går for tiden både på Broadway og West End: School of Rock og Phantom of the Opera.

I mars fyller han 70 år og i den forbindelse slippes Andrew Lloyd Webber Unmasked: The Platinum Collection den 16. mars og selvbiografien Unmasked 6. mars. Samlingen er personlig kurert av Lloyd Webber og inkluderer klassikere fra 1968 som Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat til hans nyeste School of Rock.

Om det nye albumet sier Lloyd Webber: "I owe everyone involved in putting this compilation together a huge thank you. A vast amount of thought has evidently gone into selecting tracks from my almost fifty year old career. This compilation brings back a heap of memories - it has made this ancient composer very happy. I particularly love the new tracks and of course I love the orchestral suites. There's nothing a composer likes more than hearing their melodies played by a cracking orchestra".

Albumet inneholder klassiske låter han gjort med Barbara Streisand, Madonna, Michael Crawford, Sarah Brigthman og Elvis Presley, for å nevne noen. Det kommer i tillegg nye innspillinger gjort med Gregory Porter, Lana Del Rey, Nicole Scherzinger og «Learn To Be Lonely» som Beyonce sang på Oscar-utdelingen i 2005 med Webber på piano.

Som den mest suksessfulle komponisten av musikaler i historien har Lloyd Webbers produksjoner solgt mer enn 330 millioner billetter verden over. Han har også mottatt en rekke priser, inkludert syv Oliviers, syv Tonys, tre Grammys, en Golden Globe og en Oscar.

5 Seconds Of Summer med ny singel23.2.2018 11:52Pressemelding

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år. Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året. Om turné og nytt album sier bandet: “Finally… It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

Ny singel fra Raye med Mabel og Stefflon Don22.2.2018 20:05Pressemelding

Det britiske stjerneskuddet Raye er i dag ute med den nye låten «Cigarettes» med Mabel og Stefflon Don. Alle tre har hatt hitter inne på topp 15 i Storbritannia, RAYE med «Decline», Mabel med «Finders Keepers» og Stefflon Don med «Hurtin’ Me». Låten følger opp «Decline» og blir å finne på hennes nye prosjekt som kommer innen kort tid. Kun 20 år gammel kan hun allerede skimte med samarbeid med John Legend, Julia Michaels, Blood Pop og Ellie Goulding for å nevne noen. Hun har spilt på store festivaler som Glastonbury, Latitude og V Festival og har over 75. millioner streams. Raye har vært med på å skrive Matomas «The Wave» feat. Madcon sammen med Matoma & Madcon og Blondes «Just for One Night» feat. Astrid S. Hun var også med på å co-skrive Jax Jones sin monsterhit «You Don't Know Me» som hun har vokalen på. Låten var også nominert til en Brit Award i kategorien «Best British Single».

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven