Andrew Lloyd Webber Unmasked: The Platinum Collection

Som en av de mest suksessfulle komponistene i moderne tid, inneholder Andrew Lloyd Webbers repertoar noen av verdens mest berømte musikaler; Sunset Boulevard, Cats, Aspects Of Love, Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, Jesus Christ Superstar, Evita, Starlight Express, The Phantom of The Opera, School of Rock og Love Never Dies  - for å nevne noen få.

I fjor ble Lloyd Webber den eneste personen med fire forestillinger på Broadway samtidig, sist det skjedde var i 1953 med Rodgers og Hammerstein. To av hans forestillinger går for tiden både på Broadway og West End: School of Rock og Phantom of the Opera.

I mars fyller han 70 år og i den forbindelse slippes Andrew Lloyd Webber Unmasked: The Platinum Collection den 16. mars og selvbiografien Unmasked 6. mars. Samlingen er personlig kurert av Lloyd Webber og inkluderer klassikere fra 1968 som Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat til hans nyeste School of Rock.

Om det nye albumet sier Lloyd Webber: "I owe everyone involved in putting this compilation together a huge thank you. A vast amount of thought has evidently gone into selecting tracks from my almost fifty year old career. This compilation brings back a heap of memories - it has made this ancient composer very happy. I particularly love the new tracks and of course I love the orchestral suites. There's nothing a composer likes more than hearing their melodies played by a cracking orchestra".

Albumet inneholder klassiske låter han gjort med Barbara Streisand, Madonna, Michael Crawford, Sarah Brigthman og Elvis Presley, for å nevne noen. Det kommer i tillegg nye innspillinger gjort med Gregory Porter, Lana Del Rey, Nicole Scherzinger og «Learn To Be Lonely» som Beyonce sang på Oscar-utdelingen i 2005 med Webber på piano.

Som den mest suksessfulle komponisten av musikaler i historien har Lloyd Webbers produksjoner solgt mer enn 330 millioner billetter verden over. Han har også mottatt en rekke priser, inkludert syv Oliviers, syv Tonys, tre Grammys, en Golden Globe og en Oscar.

Stjerneskuddet Maggie Rogers ute med ny singel24.5.2018 16:05Pressemelding

I dag slapp amerikanske Maggie Rogers «Fallingwater», hennes første låtslipp for året. Låta er produsert av Rogers og Rostam Batmanglij. Rogers tar turen til Oslo og Sentrum Scene 21. juni for å varme opp for HAIM. Dette blir andre gang hun spiller i Norge, etter at hun spilte en kritikerrost konsert på Bylarm i fjor. Rogers debuterte med låta «Alaska» i fjor, som toppet Spotify’s viralliste i 23 land og som har blitt streamet rundt 60 millioner ganger på tjenesten. Hun fulgte opp med debut-EP’en «Now The Light Is Fading», som fikk ros fra blant andre Rolling Stone, Pitchfork, Billboard og The New Yorker.

Benny Andersson har produsert nytt Mamma Mia-soundtrack11.5.2018 16:15Pressemelding

I dag ble det annonsert at soundtracket til den etterlengtede filmen «MAMMA MIA! Here We Go Again» kommer 13. juli. Det er én uke før den etterlengtede oppfølgeren til «Mamma Mia! The Movie» har premiere. Soundtracket er produsert av selveste Benny Andersson. I dag ble også den første smakebiten fra albumet sluppet, nemlig «When I Kissed The Teacher» sunget av skuespiller Lily James. I likhet med forrige film er denne basert på den fantastiske låtkatalogen til ABBA. Soundtracket til den første filmen har blitt solgt i nesten åtte millioner eksemplarer på verdensbasis. ABBA-samlingen «ABBA Gold» gikk også til topps på den britiske albumlista etter filmens slipp i 2008, på tross av det var 16 år siden albumet ble sluppet. ABBA er en av tidenes mest suksessrike popgrupper og har solgt over 385 millioner album på verdensbasis, og har blitt streamet nesten tre milliarder ganger på tvers av de forskjellige strømmetjenestene.

OnklP & De Fjerne Slektningene - Slekta fYRE - Nattings11.5.2018 14:39Pressemelding

Bak i en røykfull nightliner, et sted mellom Zurich og København, oppstod ideen om OnklP & De Fjerne Slektningene. Et vellykket samarbeid mellom OnklP og Oslo Ess gav gutta smaken på å skape mer musikk og røverhistorier. Med produsent og gitarist Johan Larsson, trommis Tommy Manboy (Turbonegro), bassist og vokalist Knut Oscar Nymo, gitarist og vokalist Åsmund Lande (Oslo Ess), keyboardist Simen Stensland og rapper OnklP, var line-up’en komplett og absolutt ingen trommehinner eller pikehjerter kan være trygge. Fyre år etter i den samme røykskadene nightlineren, et sted mellom Stavanger og Bergen, sitter fortsatt OnklP & De Fjerne Slektningene. Det vellykkede og kritikerroste samarbeidet har ført til skivene «Slekta I», «Slekta II» og «Slekta III» med hits som «Styggen På Ryggen», publikumsfavorittene «Panderosa», «Myk Landing», og First Lady-hyllesten «Endelig Hjemme». HØR "Slekta fYRE - Nattings" HER Nå, nøyaktig fire år etter debutalbumet, er det klart for «Slekta fYRE». Albumet slipp

Shawn Mendes til Oslo Spektrum8.5.2018 18:00Pressemelding

Den kanadiske superstjernen Shawn Mendes kommer tilbake til Norge og Oslo Spektrum 13. mars 2019. Multitalentet Shawn Mendes har de siste årene hatt en eventyrlig suksess. Han startet å poste videoer på Vine og ble raskt oppdaget av Andrew Gertler som signerte han til Island Records. Like etter slapp han singelen "Life Of The Party" som gjorde han til den yngste artisten til å debutere på topp 25 på Billboard. I 2015 gikk debutalbumet Handwritten, som inneholder megahiten "Stitches" rett til topps på listene i både USA og Canada. Oppfølgeralbumet Illuminate, som han slapp i 2016, var en like stor suksess og toppet de fleste listene verden over. Han har med sin musikalske begavelse og låtskrivertalent blitt hyllet verden over og har kapret oppmerksomheten til både yngre og eldre fans, samt noen av de største personlighetene innen popmusikken. Shawn har blitt kåret til en av de mest innflytelsesrike menneskene under 30 av Forbes magazine, ved flere anledninger vært på Time Magazines list