ANDREA BOCELLI - CINEMA. UTE IDAG!

23.10.2015 11:13 | Universal Music Norge

Andrea Bocelli sitt nye album Cinema slippes globalt idag på Sugar Music / Universal Music Group. I Norge er det kun tilgjengelig digitalt fra idag, og i fysisk format fra 13.november.

Albumet er hans første på to år, og inneholder en samling filmmusikk og musikalsanger som har gjenklang i generasjoner av filmelskere. Gjennom Cinema omfavner Bocelli musikk fra filmer som Doctor Zhivago,Love Story,The Godfather,Life is Beautiful,Gladiator,The Postman,Breakfast at Tiffany’s, så vel som musikaler somWest Side Story og Evita.

Albumet inneholder en nydelig duett med verdensstjerneAriana Grande i “EPiùTiPenso fra Once Upon A Time in America and Malena. Den vakre balladen ble tilpasset fra Ennio Morricones originalversjon. Bocelli gjør også en duett med Nicole Scherzinger med musikk fra “Don't Cry For Me Argentina” from Evita

Søndag 25.oktober fremfører han en duett med Tori Kelly under MTV EMA awards.

Bocelli er ansett som en av de mest suksessfulle klassiske soloartistene gjennom tidene og en av de bestselgende artistene, med mer enn 80 millioner solgte album.

Universal Music A/S er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, The Beatles, Justin Bieber, Eminem, Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna, Robbie Williams, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Gabrielle m.fl. Universal Music Group er operative i 77 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, Mercury Nashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic, Verve Music Group, EMI, Virgin, Apple, Blue Note og Capitol.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f