Andre låt fra Gatekunst 6 - "Min vei"

«Min Vei» er andre låt fra Gatekunst 6, og er et resultat av at Zamour, Blvck O, Jonas Benyoub og Yomi Baisa ble samlet i studioet til produsent Lars Rubix. Gatekunst samlet et knippe rappere de er store fans av, og koblet de med supertalenetet Baisa som er en av ungdommene i årets prosjekt.

“Låta går på repeat hele dagen! Det sier alt. Når mange artister går sammen på en låt, da er oddsen høy for at ting kan gå galt, men alle artister, produsenten og Gatekunst-teamet har gjort en fantastisk jobb!”

– Zamour

“Jeg synes låta er en positiv og motiverende sang. Den minner deg på at du måtte krige fram din egen vei, alle har hver sin historie. Det var litt tricky sessions med fart og moro, samt litt utfordringer her og der. Sluttresultatet er jo en veldig fin låt vil jeg si. Alle gjør god figur.”

- Jonas Benyoub

"Jeg syntes låta ble heavy! Dumme vers og et sterkt refreng av Shablo. Det er helt rått å være med på Gatekunst."

- Yomi Baisa

"Personlig så treffer temaet i låten meg veldig. Hører mye på den allerede. Det at alle leverte varene på hver sin måte synes jeg var kult. Gikk egentlig ganske fort unna også! Må si at det gøyeste var gruppechatten på Facebook da #Hilarious."

- Blvck O

HØR "MIN VEI" HER

Zamour: pangdebuterte i 2016 med den Kaveh-gjestede “Alltid Ekte”, som satte han på kartet via en spektakulær musikkvideo, og massiv oppmerksomhet i hele Skandinavia. I ettertid har han droppet låter som "Er Det Feil" og "Plan D", og ryktene skal ha det til at et album er på vei med gjester få eller ingen hadde trodd skulle dukke opp på en debutskive.

Blvck O: er blant Bergens mest spennende “nykommere”. Han har stålkontroll både på engelsk og norsk, og har oppnådd gode tall med låter som “The Plot”, “5071” og “Si Ingenting (remix)” som har har sluppet for egen maskin. Han gjestet nylig platina-låten “Bombadilla” til boybandet The Main Level, og fikk bli med på VG-lista-turnéen.

Jonas Benyoub: var en del av Gatekunst allerede på den fjerde utgivelsen, hvor han bidro på låten “Alt Jeg Vil Ha” med Cezinando, OnklP & Kaveh (som har solgt til gull). I ettertid har han gjort seg bemerket via samarbeid med artister som Don Martin, Hkeem og Chirag. Det siste året har han herjet radiobølgene med singelen “Youm Wara Youm” (som kom med i TV-serien “SKAM”), turnert landet rundt med Hkeem & Temur, samt trendet på YouTube med sin tolkning av "Unforgettable" med French Montana.

Yomi Baisa: er en 15 år gammel nykommer fra Stovner. Han har til tross for sin unge alder allerede har rukket å lage en del buzz rundt seg selv via offisiell remix av svenske Jireels gjennombruddslåt "Här & Nu", div slipp via HipHop101, og debutsingelen “Dum Ting” med Nalband og Boss Castro. Via “Min Vei” får unggutten bevist hva han er god for, og vi i Gatekunst-prosjektet har stor tro på at dette vil bli startskuddet på noe større.

Om Gatekunst

Gatekunst 6 er det sjette albumet i ungdomsprosjektet Gatekunst. Første singel, «Liten Sirkel», med Ezzari, Turab og Satilmis ble sluppet våren 2017, og resten av albumet slippes ukentlig høsten 2017. 16. november blir det Gatekunst-konsert i Oslo.

Gatekunst-prosjektet har tidligere blitt årlig arrangert i regi av hiphop-kollektivet Forente Minoriteter, som er et kompetansesenter for ungdom og de som arbeider med ungdom. Målet med prosjektet er å gi unge talenter en reell læringsarena der kan få oppleve hvordan det er å være artist i den virkelige verden. Utgangspunktet er alltid ungdommenes egne interesser, drømmer, talenter og ressurser, og GKP tilbyr veiledning og inspirasjon til ungdommene som får erfaringer, kunnskap og nettverk. Veiledningen skjer i form av workshops der ungdommene samarbeider med kjente og etablerte artister som fungerer som mentorer og rollemodeller.

I den 6. utgaven av prosjektet er det stort fokus på å pushe de unge talentene i større grad enn tidligere. Mentorer plukker ut talenter og hjelper de med studioprosessen, øving mot konsert og tanker rundt artistisk profil. Sluttresultatet er en plateutgivelse og en konsert der artistene og de unge talentene opptrer sammen, samt en ti-episoders serie som vil vise frem prosessene som foregår gjennom prosjektet. Med GKP ønsker vi å fremme originaler og bidra til en mangfoldig kultur innenfor underholdningsbransjen. Prosjektet har tidligere blitt støttet av blant annet H.K.H Kronprins Håkon.

Musikkvideo fra Una Sand17.6.2018 20:52Pressemelding

I dag slapp Una Sand musikkvideoen til "First Time" - singelen til hennes debut-EP "Perspectives". Med en fjellstø meloditeft, rett-til-beinet-tekster og «hot-as-hell vocal delivery» (-thelineofbest.com) tar Una Sand oss med på den forheksende og opprivende reisen gjennom å finne kjærligheten, tviholde på den og å miste den på EP´en "Perspectives". I dag slippes videoen til singelen "First Time". Videoen er lagd av studenter ved Bilder Nordic School Of Photography. Den er regissert av Martine Lund og Carina Borge. Carina Borge er også produsent. Etter fire singelslipp får Una virkelig vist hvem hun er som låtskriver og formidler. Musikken har utviklet seg i retning moderne r&b og urban og hennes egenart og evne til å skape et univers lytteren kjenner seg igjen i, er sterkere enn noen gang. EP-en inneholder seks låter skrevet med blant annet Paul Phamous (Grammy-nominert med Frank Ocean), Charles «Chizzy» Stephens (Chris Brown), Ryan Marrone, JAYLIEN og Leah Palmer, samt norske Sebastia

Nyhetsbrev fra Universal Music15.6.2018 14:05Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: Nile Rodgers & Chick er tilbake Lil Halima ute med ny låt Ny singel fra Ruben eMMa har "Fått Deg på Hjernen" Jonas Benyoub klar med ny låt Kan også nevne at Alessia Cara er ute med låten “Growing Pains”, som er første singel fra hennes nye album som kommer i løpet av året. Fjoråret var et suksessår for Cara som stakk av med en Grammy i kategorien “Best New Artist”. *Troye Sivan er ute med den catchy låta “Dance To This” sammen med selveste Ariana Grande. Låten blir å finne på hans nye album Bloom som kommer 31. august. *Mannen bak “Despacito” og “Échame La Culpa”, Luis Fonsi, er tilbake med nok en sommerlig hit, denne gangen med britiske Stefflon Don på låten “Calypso”. *De Australske gutta i 5 Seconds Of Summer er i dag klare med sitt tredje album Youngblood. Albumet følger opp Sounds Good Feels Good (2015) og debutalbumet 5 Seconds Of Summer fra 2014. 9. november kan de oppleves live på Sentrum Scene. *Nick