Andre låt fra Gatekunst 6 - "Min vei"

«Min Vei» er andre låt fra Gatekunst 6, og er et resultat av at Zamour, Blvck O, Jonas Benyoub og Yomi Baisa ble samlet i studioet til produsent Lars Rubix. Gatekunst samlet et knippe rappere de er store fans av, og koblet de med supertalenetet Baisa som er en av ungdommene i årets prosjekt.

“Låta går på repeat hele dagen! Det sier alt. Når mange artister går sammen på en låt, da er oddsen høy for at ting kan gå galt, men alle artister, produsenten og Gatekunst-teamet har gjort en fantastisk jobb!”

– Zamour

“Jeg synes låta er en positiv og motiverende sang. Den minner deg på at du måtte krige fram din egen vei, alle har hver sin historie. Det var litt tricky sessions med fart og moro, samt litt utfordringer her og der. Sluttresultatet er jo en veldig fin låt vil jeg si. Alle gjør god figur.”

- Jonas Benyoub

"Jeg syntes låta ble heavy! Dumme vers og et sterkt refreng av Shablo. Det er helt rått å være med på Gatekunst."

- Yomi Baisa

"Personlig så treffer temaet i låten meg veldig. Hører mye på den allerede. Det at alle leverte varene på hver sin måte synes jeg var kult. Gikk egentlig ganske fort unna også! Må si at det gøyeste var gruppechatten på Facebook da #Hilarious."

- Blvck O

HØR "MIN VEI" HER

Zamour: pangdebuterte i 2016 med den Kaveh-gjestede “Alltid Ekte”, som satte han på kartet via en spektakulær musikkvideo, og massiv oppmerksomhet i hele Skandinavia. I ettertid har han droppet låter som "Er Det Feil" og "Plan D", og ryktene skal ha det til at et album er på vei med gjester få eller ingen hadde trodd skulle dukke opp på en debutskive.

Blvck O: er blant Bergens mest spennende “nykommere”. Han har stålkontroll både på engelsk og norsk, og har oppnådd gode tall med låter som “The Plot”, “5071” og “Si Ingenting (remix)” som har har sluppet for egen maskin. Han gjestet nylig platina-låten “Bombadilla” til boybandet The Main Level, og fikk bli med på VG-lista-turnéen.

Jonas Benyoub: var en del av Gatekunst allerede på den fjerde utgivelsen, hvor han bidro på låten “Alt Jeg Vil Ha” med Cezinando, OnklP & Kaveh (som har solgt til gull). I ettertid har han gjort seg bemerket via samarbeid med artister som Don Martin, Hkeem og Chirag. Det siste året har han herjet radiobølgene med singelen “Youm Wara Youm” (som kom med i TV-serien “SKAM”), turnert landet rundt med Hkeem & Temur, samt trendet på YouTube med sin tolkning av "Unforgettable" med French Montana.

Yomi Baisa: er en 15 år gammel nykommer fra Stovner. Han har til tross for sin unge alder allerede har rukket å lage en del buzz rundt seg selv via offisiell remix av svenske Jireels gjennombruddslåt "Här & Nu", div slipp via HipHop101, og debutsingelen “Dum Ting” med Nalband og Boss Castro. Via “Min Vei” får unggutten bevist hva han er god for, og vi i Gatekunst-prosjektet har stor tro på at dette vil bli startskuddet på noe større.

Om Gatekunst

Gatekunst 6 er det sjette albumet i ungdomsprosjektet Gatekunst. Første singel, «Liten Sirkel», med Ezzari, Turab og Satilmis ble sluppet våren 2017, og resten av albumet slippes ukentlig høsten 2017. 16. november blir det Gatekunst-konsert i Oslo.

Gatekunst-prosjektet har tidligere blitt årlig arrangert i regi av hiphop-kollektivet Forente Minoriteter, som er et kompetansesenter for ungdom og de som arbeider med ungdom. Målet med prosjektet er å gi unge talenter en reell læringsarena der kan få oppleve hvordan det er å være artist i den virkelige verden. Utgangspunktet er alltid ungdommenes egne interesser, drømmer, talenter og ressurser, og GKP tilbyr veiledning og inspirasjon til ungdommene som får erfaringer, kunnskap og nettverk. Veiledningen skjer i form av workshops der ungdommene samarbeider med kjente og etablerte artister som fungerer som mentorer og rollemodeller.

I den 6. utgaven av prosjektet er det stort fokus på å pushe de unge talentene i større grad enn tidligere. Mentorer plukker ut talenter og hjelper de med studioprosessen, øving mot konsert og tanker rundt artistisk profil. Sluttresultatet er en plateutgivelse og en konsert der artistene og de unge talentene opptrer sammen, samt en ti-episoders serie som vil vise frem prosessene som foregår gjennom prosjektet. Med GKP ønsker vi å fremme originaler og bidra til en mangfoldig kultur innenfor underholdningsbransjen. Prosjektet har tidligere blitt støttet av blant annet H.K.H Kronprins Håkon.

Ariana Grande annonserer Europeisk del av Sweetener World Tour17.12.2018 11:48Pressemelding

Popstjernen Ariana Grande annonserer konsert på Telenor Arena 3. oktober. Med sin kraftfulle stemme og imponerende vokalprestasjoner har Ariana Grande etablert seg som en av verdens største popstjerner! I en alder av 25 har den Grammy-nominerte artisten 3 platina-selgende album, 18 milliarder streams og en rekke topp ti hits på Billboard Hot 100 bak seg. 2018 markerer nok et historisk år for Grande. Hun har blitt utnevnt til Billboards "Woman of the Year" og er Grammy-nominert i kategoriene Best Pop Vocal Album, for sitt nyeste album Sweetener, og Best Pop Solo Performance for låta "God Is A Woman". Samtidig nådde hennes nyeste single "thank you, next" topplasseringen på Billboard Hot 100 og slo rekorden for flest streams på Spotify for en sang av en kvinnelig artist på en uke. Ariana leverer herlig pop med elementer fra R&B, soul og elektronisk musikk. Den sjarmerende artisten har spilt en rekke utsolgte konserter verden over, og leverer et spektakulært liveshow når hun inntar scenen.

Nyhetsbrev fra Universal Music14.12.2018 13:29Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå TIX sitt juleunivers i musikkvideo Ariana Grande overrasker fansen med en gave – den nye låten "Imagine". Nicki Minaj er ute med låten “Familia”, som er tredje låt ut fra soundtracket til storfilmen Spider-Man: Into The Spider-Verse. Minaj har fått med seg latinske Anuel AA og nykommeren Bantu. EDM-produsenten Netsky har fått med seg Stargate, og er ute med “Big Hearts” feat. Kyle! Låten er å finne på Netskys EP Abott Kinney. Nykommeren Yung Gravy har fått med seg stjerneskuddet Lil Baby på sin nye singel “Alley Oop”. JP Cooper er nå ute med den vakre låten "Cheerleader". Så du Calum Scott på Idol? Se den rørende musikkvideoen til «No Matter What» her. Se Calum Scott på TV2 i kveld, kvelden før finalen. Volbeat er ute med livealbumet Let's Boogie! Live From Telia Parken. Bandet headliner Tons of Rock 28. juni.

Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå14.12.2018 11:41Pressemelding

Soundtracket til Spider-Man: Into the Spider-Verse er ute i dag. Filmen er basert på Marvels karakter Miles Morales, og foregår i Spider-Verse universet. Tegnefilmen har fått strålende anmeldelser med 99% på Rotten Tomatoes, og gjeve nominasjoner til Golden Globe og Critics’ Choice Movie Award for beste animasjonsfilm. Det stjernespekkede albumet inneholder låter med artister som Post Malone, Lil Wayne, Swae Lee, Nicki Minaj og Juice Wrld. Se albumets tracklist nedenfor: “What’s Up Danger” – Blackway & Black Caviar “Sunflower” – Post Malone & Swae Lee “Way Up ” – Jaden Smith “Familia” – Nicki Minaj & Anuel AA (feat. Bantu) “Invincible” – Aminé “Start a Riot” – Duckwrth & Shaboozey “Hide” – Juice Wrld (feat. Seezyn) “Memories” – Thutmose “Save The Day” – Ski Mask & Jacquees (feat. Coi Leray &LouGotCash) “Let Go” – Beau Young Prince “Scared of The Dark” – Lil Wayne & Ty Dolla $ign (feat. XXX Tentacion) “Elevate” – DJ Khalil (feat. Denzel Curry, YBN Cordae, Swavay, Trevor Rich) “Home” – V

TIX sitt juleunivers i musikkvideo9.12.2018 18:12Pressemelding

I november slapp TIX sin første julelåt, «Håper Nissen Har Råd». Låten har herjet i topplistene siden og har strømmet nesten 3 millioner ganger. I dag slippes musikkvideoen til låten. TIX fikk for alvor fotfeste hos det norske folk i 2015 med sine kontroversielle russelåter som har blitt strømmet enorme mengder i Spotify. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet nesten 9,5 millioner ganger. Samtidig opplever TIX suksess med låten «Sweet but Psycho» av Ava Max som han har vært med på å skrive. Låten har gått #1 på Spotify i Norge, Danmark, Sverige, Belgia og Finland, i tillegg til å ligge helt i toppsjiktet i en rekke andre land. Globalt har den peaket på #12. TIX er for øyeblikket i LA for å skrive musikk med sitt Publishing selskap, den internasjonale giganten APG. SE MUSIKKVIDEOEN HER. HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER. Mer om TIX Bak

Nyhetsbrev fra Universal Music7.12.2018 13:24Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Calum Scott til semifinalen i Idol Seeb annonserer samarbeid med Bastille – "Grip" Astrid S slipper "Closer" Bastille ute med EP Sir Elton John er i dag ute med EP-en Step Into Christmas. Låten "Step Into Christmas" ble fremført på Gilbert O’Sullivan Show i 1973 og videoen er i dag ute. Opptaket har ikke vært vist siden 1973. Hitmaskinen Benny Blanco er ute med låten “Roses” med Norgesvennen Juice WRLD og Brendon Urie. Blanco tar ingen pauser, og er samtidig ute med sitt debutalbum Friends Keep Secrets, som blant annet inneholder megahiten “Eastside” med Halsey og Khalid, og bidrag fra mange store gjesteartister som Calvin Harris, Juice WRLD, Swae Lee og flere. Pop-fenomenet HRVY besøkte Oslo i forrige uke, og er nå ute med sin nye låt “I Don’t Think About You”! James TW er ute med en nydelig cover av juleklassikeren “Last Christmas”. Hip-Hop legenden Ice Cube er ute med albumet Everythangs Corrupt! Albumet er hans første på 8 år

Calum Scott til semifinalen i Idol7.12.2018 12:07Pressemelding

I kveld opptrer britiske Calum Scott på semifinalen i Idol. Calum Scott ble for alvor kjent da han deltok i Britain’s Got Talent i 2015, med en audition som gikk viralt. Videoen har over 200 millioner visninger. Calum Scott sin cover av "Dancing On My Own" av Robyn ble en kjempehit og har streamet over 16 millioner ganger i Norge. Albumet Only Human har solgt til platina i Norge, og nylig ble det sluppet en reutgivelse av albumet, Only Human Special Edition. Reutgivelsen inneholder blant annet den nye singelen "No Matter What" og en cover av "White Christmas" av Bing Crosby. Idol sendes direkte i kveld fra kl. 19:30 på TV2.