Anders Nyland til Geelmuyden Kiese

Anders Nyland (41) er ansatt som seniorrådgiver i Geelmuyden Kiese. Nyland tiltrådte stilingen 1. august.

Nyland har 16 års erfaring fra mediebransjen, hvorav ti år som toppleder. Han kommer til Geelmuyden Kiese etter syv år som sjefredaktør i Bergensavisen.

– I tillegg til å være redaktør, har jeg jobbet mye med digitalisering, omstillings- og endringsledelse. Jeg har ønsket å bruke erfaringene mine til å være med å bygge noe opp, og jobbe i et miljø som er i vekst. Geelmuyden Kiese sto aller øverst på ønskelisten, og jeg er takknemlig for at jeg får bidra i et så offensivt og profesjonelt selskap, sier Nyland.

Unik faglighet

Nyland begynte sin journalistiske karriere i Østlandets Blad i 2000, der han senere ble leder for nyhetsavdelingen. Han var ansvarlig redaktør og daglig leder i Akershus Amtstidende fra 2006 til 2009, og sjefredaktør i Bergensavisen fra 2009 til mars 2016. Han har også hatt verv i flere nasjonale og internasjonale presseorganisasjoner. Han har sittet i styret for World Editors Forum og vært styremedlem i International Press Institutes norske komite. Nyland har i tillegg vært styreleder i Hordaland avis- og medieforening, og sittet i styrene for Media City Bergen AS, NCE Media og Media Region Bergen.

– Jeg har lært mye av å jobbe med digital nyhetsformidling og kommunikasjon på digitale plattformer. Dette gleder jeg meg til å jobbe videre med i Geelmuyden Kiese, som har en sterk posisjon på dette området, sier Nyland.

– Vi er veldig glade for å få Anders med på GK-laget. Han tilfører en unik faglighet innenfor digitalisering, en av landets mest spennende mediebakgrunner og kan vise til noen resultater som er enormt imponerende! I tillegg har han et bredt nettverk– som strekker seg over store deler av landet. Jeg er spent på å se hva vi kan få til sammen, sier Morten Hofgaard Jørstad, administrerende direktør for Geelmuyden Kiese Norge.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Anders Nyland
Seniorrådgiver Geelmuyden Kiese

Morten Hofgaard Jørstad
Administrerende direktør Geelmuyden Kiese Norge

Med sine 150 ansatte er Geelmuyden Kiese Skandinavias største kommunikasjonsbyrå. Hans Geelmuyden eier 80 prosent av Geelmuyden Kiese Gruppen gjennom sitt investeringsselskap Koko. Gruppen har en byråinntekt på MNOK 152 med et resultat før skatt på MNOK 6,6 i 2015. GK har kontorer i Brüssel, København, Oslo og Stockholm.