Anders Folkestad tar ikke gjenvalg som Unio-leder

Anders Folkestad har informert valgkomiteen i Unio om at han ikke tar gjenvalg som leder. - Etter 14 år som leder av Norges nest største hovedorganisasjon, er det tid for å overlate ansvaret til nye krefter, sier Folkestad i en kort kommentar.

Valgkomiteen har vært kjent med Folkestads beslutning i en viss tid, og har brukt tida til å jobbe med aktuelle etterfølgere.
- Anders Folkestad har gjort en flott jobb som leder gjennom disse årene, og etterlater seg en solid og slagkraftig organisasjon. Vi synes det er synd å miste ham som leder, men har forståelse for at han ønsker å prioritere annerledes framover, sier leder av Unios valgkomité, Kolbjørg Ødegaard.
- Det finnes mange gode ressurser i Unio, og vi har et godt grunnlag når vi skal velge noen til et så viktig verv som det er å være Unio-leder, legger hun til.

Leder for valgkomiteen, Kolbjørg Ødegaard, 934 05 725
Anders Folkestad, 908 99 244

Eldre i Oslo blir prioritert i kommunens budsjettforslag27.9.2017 14:58Pressemelding

I forslag til neste års budsjett i Oslo foreslås det en økning i antall årsverk i hjemmetjenesten og i sykehjemmene. - Jeg forventer at dette vil føre til økt antall sykepleierstillinger både i sykehjemmene og i hjemmetjenestene, sier Line Orlund, fylkesleder i Norsk sykepleierforbund i Oslo (NSF Oslo). Orlund sier videre at endelig får tjenestene til de eldre et kompetanseløft som forbundet har etterlyst i flere år.