Anders Brunland blir ny IT-direktør i GK

Anders Brunland (48) blir ny IT-direktør i GK Gruppen. Brunland tiltrer stillingen 1. mars neste år.
Anders Brunland blir ny IT-direktør i GK

Anders Brunland har grunn- og mellomfag i informatikk fra Universitetet i Oslo (2002), og en master i økonomi, forretningsutvikling og ledelse fra BI (2018). Han går til GK fra stillingen som leder for forretningsutvikling og strategi IT i OBOS. Han har lang erfaring innen digitalisering og utvikling av IT-strategier og -løsninger. Han har også vært faglærer innen informatikk ved Universitetet i Oslo, og er medforfatter av fagboken «Rett på Java» (Universitetsforlaget).

– Jeg ser fram til å få Anders Brunland inn som leder for IT-enheten i GK Gruppen. Brunland er en kompetent og motiverende leder, med spisskompetanse innenfor digitalisering og IT. Jeg er trygg på at han med sin bakgrunn og erfaring vil bidra til å styrke vårt arbeid med IT-strategier, IT-sikkerhet og digitalisering av arbeidsprosesser og tjenester, sier Jo Sverre Aasheim, CFO i GK Gruppen.

GK er Skandinavias ledende tekniske entreprenør og servicepartner og leverer smarte løsninger innen ventilasjon, kulde, byggautomasjon, elektro, rør og sikkerhet. Selskapet har i dag mer enn 3300 ansatte ved 84 kontorsteder i Norge, Sverige og Danmark, og omsetter for mer enn 6 milliarder kroner årlig.

GK er et enormt spennende selskap med tydelig profil innen digitale, smarte løsninger i byggenæringen. Jeg gleder meg til å bidra i den videre utviklingen sammen med de flotte menneskene i GK, sier Anders Brunland.

Brunland tiltrer stillingen 1. mars neste år og får kontorsted ved hovedkontoret på Ryen i Oslo.

Jo Sverre Aasheim
CFO i GK Gruppen

(+47) 932 43 001
jo-sverre.aasheim@gk.no

Anders Brunland blir ny IT-direktør i GK

GK er Skandinavias ledende tekniske entreprenør og servicepartner med ekspertise innen ventilasjon, elektro, rør, sikkerhet, byggautomasjon, kulde og energi. Våre mer enn 3300 medarbeidere i Norge, Sverige og Danmark tar hånd om alt av teknikk i bygg, fra prosjektutvikling og installasjon til drift og vedlikehold. GK Gruppen omsetter for 6 milliarder kroner.